Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei, dum som jeg er, klarte jeg å koble i en vekselstrømsadapter (9VAC) inn i Maxon pedalen min! Det lukta svidd og adaptern ble ødelagt. Har ikke fått testet Maxon Pedalen enda, men det var den det lukta svidd av, mens adaptern ble glod varm i pluggen.

Det er vel nytteløst å prøve å putte i et 9 V batteri nå og prøve?

Så jeg ber om hjelp! Hvis noen i Oslo området kunne være så snill og hjelpe meg hadde det vært fint. kan sikkert gi en 100-lapp eller to for reparasjon eller betale det det koster for deler.

Hvis derer også har 9 V adaptere som fungerer til maxon pedalen er jeg også interressert i å kjøpe denne.

mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne pedalen er sikret mot feilkopling med en diode som normalt står i sperreretning.

Dersom + og - skulle byttes om vil eller som du gjorde putte inn AC vil denne dioden kortslutte spenningen til jord.

Dermed er det i verste fall denne dioden som har røket.

Jeg ville prøvd med et batteri, men ikke lenge, for da bare tapper du batteriet. Da er dioden kortsluttet og må byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så enkelt at selve dc pluggen har smelta og kortslutta, da virker den ikke med batteri heller.

Det kan du teste med multimeter, hvis denne er i orden er det nok dioden som beskytter kretsen for feil type strøm som er gåen.

Hvis du ikke vil prøve å fikse den selv, er nok den billigste løsningen å sende den til Troll, hvis han vil se på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.