Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall Lansering


Hallstein

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Studio.

Hvorfor bruke disse i stedet for originalene?

Overbevis meg om at det er fornuftig å bruke over 30k på 1watt "kopier" av de store Marshall modellene,

i stedet for å kjøpe originalene. JVM, DSL, JCM800 og JMP koster ikke mer enn 1 watt "kopiene",

og en JTM er den eneste som blir dyrere original. En JTM RI bør ikke koste mer brukt enn 1 watt varianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at de faller litt mellom to stoler i forhold til volum!?

1 watt er mer enn nok til å spille alt for høyt hvis du bor i blokk/har unger som skal sove osv, men i et hardtslående rockeband (som man gjerne spiller i hvis man liker sånn gitarlyd) er jeg ikke sikker på om den overlever. I hvilken setting skal man bruke den da?

De kan stilles inn på 0,1 watt, så de passer nok utmerket til hjemmebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer vel an på hva slags studio man har, ev. hva man legger i ordet "studio".... Når vi en gang kommer oss ut av vår tre-roms har jeg planer om å innrede et kjellerrom som "studio". Selv om jeg da kommer til å kalle det et "studio" og at det sikkert, med riktig utstyr, fint kan fungere som et studio, vil en JCM800, JMP eller JTM være så til de grader overkill. De spiller rett og slett for høyt!

(Greit nok, man vil ikke få riktig speaker breakup med en fislete 1-watter, jeg ser den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer vel an på hva slags studio man har, ev. hva man legger i ordet "studio".... Når vi en gang kommer oss ut av vår tre-roms har jeg planer om å innrede et kjellerrom som "studio". Selv om jeg da kommer til å kalle det et "studio" og at det sikkert, med riktig utstyr, fint kan fungere som et studio, vil en JCM800, JMP eller JTM være så til de grader overkill. De spiller rett og slett for høyt!

(Greit nok, man vil ikke få riktig speaker breakup med en fislete 1-watter, jeg ser den).

soveromsstudio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt awesome! Kunne virkelig tenke meg en slik, men herrejemenin! 6k, det blir for drøyt..

Trodde Marshall endelig skulle lansere en lav watts rørforsterker som var rimelig, men neida. Virker som om de tar seg ekstra betalt for at den er på 1w.

Trodde prisen skulle være på maks 3k da jeg først så den slik at den ligger i markede for gitarister med lavt budsjett som vil ha god lyd og ikke spille for høyt, men neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde prisen skulle være på maks 3k da jeg først så den slik at den ligger i markede for gitarister med lavt budsjett som vil ha god lyd og ikke spille for høyt, men neida.

Var også det jeg tenkte, bare at jeg var nede i 2k faktisk. Blir heller en Orange Tiny Terror eller Blackstar HT-5. Eller screw it, tar dem begge for den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter med å dømme dem til jeg har hørt dem, men det er vel kanskje bare meg? ;-)

6k er jo lite for en god forsterker, så hvis de er bra vil den være perfekt for meg (trenger aldri mer enn 1w rør på 2x12 fordi jeg for tida ikke spiller med noe band). Har en Blackstar Artisan 30 og Fender Blues JR blant annet, men begge er "overkill" mtp lydstyrke. 1w er midt i blinken på 2x12 for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan stilles inn på 0,1 watt, så de passer nok utmerket til hjemmebruk.

Ok, dette var jeg ikke klar over. Men låter det bra når den strupes helt ned til 0,1w?

Bevares, jeg syns de virker kule, og kunne godt ha tenkt meg til å teste både JTM, JMP og JCM, men jeg er bare litt usikker på hva jeg skulle ha brukt de til..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.