Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Hot rod deluxe 3 som metal amp?


speedfreak

Anbefalte innlegg

Kan skrive under på at Classic 30 er en fordømt bra amp. Classic 50 212 er også knall, har brukt begge live ved flere anledninger. Prøv dem du, i stedet for å komme med synsing basert på noe gammelt transistorsøppel... :D

Darrel Higham spiller på en 410 Peavey Classic, trenger jeg å si mer om hvor bra de låter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at Classic 30 er en fordømt bra amp. Classic 50 212 er også knall, har brukt begge live ved flere anledninger. Prøv dem du, i stedet for å komme med synsing basert på noe gammelt transistorsøppel... :D

Darrel Higham spiller på en 410 Peavey Classic, trenger jeg å si mer om hvor bra de låter? :)

Jøsses, ikke hver dag han blir nevnt gitt. God gitarist og veldig fet lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel kanskje mer med pedalen å gjøre enn ampen? :P

Joda.. Men grunnlyden ligger jo i ampen! ;)

Tror kanskje jeg har skrevet det her et sted, men hiver meg på: Peavey C 30 gruser det meste som kommer fra Fenders lokaler IMO.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt mye bedre. Valveking er kjip.

Valveking er fin den, men elementet er søppel. Like greit å kjøpe en Classic 30 da, siden den ser fetere ut og prisen blir omtrent den samme som VK og nytt element :) Innmaten i VK og Classic er så godt som helt lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valvlekingen, bruker den på hver gig, fremfor marshallen (grunnet plass).

Funker bra, mikker den opp og EQer vekk de fæle frekvensene elementet blåser ut.

Skal mekke en før og etter post med lydopptak når jeg bytter elementet til v30 ;)

Valveking, classic og XXX serien er mer eller mindre samme amper inni.

Sakser litt fra en sie som overbeviste meg til å kjøpe valvekingen:

Our Clean channel is exactly a copy of the Fender: Twin Reverb, Bandmaster, Champ, Blackface, etc... Everything from the EQ cap values to the bright switched is ripped from the Normal Channel of any popular Fender amp.

The Peavey Classic 30 & the Valveking are very close to each other. (Almost the same infact). The Classic 30 got the same distortion channel as the VK only with a different EQ slope resistors value. The FX loop is Exactly the same as the VK. Same gain stages. Same Phase Inverter. Same Input Jacks components. The only real difference are the EL84 Power tubes & the Cab Construction.

Mesa & Soldano has 39K on V2a and Bogner has 10k.

V1a & V1b is practicly the same on the VK as on the Mesa & Bogner (Also Peavey XXX & Classic 30)

The Valve king is Classic 30 with thicker pre-eq (caps), is also the XXX without the last 2 stages (yes all peavey amps are very similar inside), in fact all tube amps are very similar inside.

Like others have said, we're looking at a Fender clean and Marshall-ish gain channel arrangement. Peavey has their own eq curve they go by and it shows when you run the stacks through a EQ simulator, like Duncan's Tone Stack Calc. The clean is definitely patterned after a Fender, with the EQ between gain stages. The gain is a little different. Many Marshalls use cathode follower driven tone stacks, which tends to warm them up. The Valve King does not. The Valve King's EQ is exactly like a typical Marshall, but with more bottom end.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.