Web Analytics
Jump to content

Fender Hot rod deluxe 3 som metal amp?

speedfreak
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Anbefaler Peavey Classic 30. Billigere, og betydelig bedre drive-kanal, like god clean og reverb.

Edit: Og det er ikke noe jeg trur. Har AB testa de, og jeg hadde kjøpt Peavyen selv om jeg hadde fått Fendern slengt etter meg for samme pris... altså 4,5k. Funker bra, kun 18 kg. Knallamp for lite klink. ;)

Edited by Tommern

Sikkert litt urelevant her, men jeg bruker en Boss ML-2 forran en Fender Twin Reverb, og det låter bedre enn akseptabelt for metal, mtp at det er en clean amp.

So Fender og metal er ikke nødvendigvis feil, men man kjøper selvsagt ikke en Fender hvis det primært er high gain lyd man ønsker da.. :P

• Like 1

Anbefaler Peavey Classic 30. Billigere, og betydelig bedre drive-kanal, like god clean og reverb.

Edit: Og det er ikke noe jeg trur. Har AB testa de, og jeg hadde kjøpt Peavyen selv om jeg hadde fått Fendern slengt etter meg for samme pris... altså 4,5k. Funker bra, kun 18 kg. Knallamp for lite klink. ;)

Det er jo ikke store prisforskjellen nå ser jeg. Peavey 5600,- og hot rod rundt 7k. Har lest at den nye hot rod deluxe 3 har mye bedre drive kanaler.

Ja det var en annen pris. Da er jo forskjellen ganske stor.

Får gå i tenkeboksen igjen. Noe som gjør at jeg fortsatt heller mot fender'n er at jeg har en "gjeng" med ubrukte 6l6gc rør som jeg kan bytte ut med når den tid eventuelt kommer.

Peavey Classic 30! Har prøvd begge ampene og Classic 30 sparker rævva til fendern. Personlig ville jeg valgt en forsterker med en mer allsidig vrengkanal, men hvis du er ute etter en bra amp som tar pedaler, så går du ikke feil med den Peaveyen.