Gå til innhold
AlWaler

Bridge les paul

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bare lurer på om bridgen til en les paul gitar er standard. Jeg har en Morgan lp 40 og jeg syntes bridgen ligner på mange av de andre merkenes bridger (gibson,epiphone, osv...). Det var vanskelig å finne morgan versjonen... må jeg bruke den eller kan jeg bruke en nesten hvilken som helst? i såfall hvilke kunne jeg brukt?

post-10915-0-54770200-1327164632_thumb.j

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er 99% sikker på at du kan bruke hvilken som helst Asiaprodusert bridge, som f.eks epiphone.

Men sannsynligvis ikke Gibson da de har mye tommemål på sine.

Er det kanskje tune o matic'en du tenker på. Selve endestykket (tailpiece'en) skal det vel mye til at blir ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tune o matic'en. gitaren blir for ustenmt i båndene...tror fjerene eller skruene er litt slitt på en måte....

Endret av AlWaler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er i tilfelle gjengene på skruen eller muttertingen så strengene ligger over som kan bli ødelagt.

Har du problemer med å inntonere gitaren( (snakker ikke om stemming)

Evt. vet du hvordan dette gjøres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er problemet er at noen av skruene "siger" ut slik at jeg må dytte dem på plass og så må jeg inntonere den på nytt... dette skjer veldig ofte...det vel gjengene som er slitt da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok bare å få tak i en ny ja.

Det går nok an å få tak i kun de skruegreiene, men blir nok enklest å skifte ut hele greia.

Koster vanligvis ikke så mye heller.

Dersom du vil så kan du jo legge ut en ønskes kjøpt annonse her på gitarnorge, da det nok er god sjanse for at det er noen som har en slik liggende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av ebbe
      Er det noen på strekningen Oslo - Gjøvik som har tvinger til å lime bridge på akustisk? Trenger de neste helg (6-8 mars).
    • Av jabe1807
      Hva tenker dere om denne gitaren, Epiphone Les Paul Standard Plus-Top Pro Honey Burst?
      Jeg skal kjøpe min første el-gitar etter å ha klimpret på min akustiske i noen år.
      Vil denne fungere som en god allroundgitar til hobbybruk? Jeg ser at den får god omtale på You Tube.
      Syns denne har best utseende, da den er en kopi av "the holy gral" ?

• Av Martin Brevik
      Heisann!
      Sitter her nå om skal strenge om gitaren  min, men når jeg satt på og strammet til G strengen så kommer det en rar "skurrelyd" når jeg spiller strengen. Spilte helt fint på de gamle strengene for 10 minutter siden, men nå sitter jeg litt fast. Har ikke mye peiling på gitar uten å kunne spille og å bytte strenger. Dette er heller ikke første bytt jeg har på gitaren, så dette er nytt for meg.
      Alle innspill og tips blir tatt godt imot.
      Takk!
    • Av Sinister
      Hei!
      Vurderer nå å endelig skaffe meg en el-gitar, da jeg aldri har spilt før. Sett en del på Schecter C-6 White som kommer med og uten Floyd Rose. Litt usikker på om jeg skal gå for FR eller ikke, da jeg har hørt det er vanskelig å stemme, og sette på nye strenger igjen. Men vil høre fra noen her inne som sikkert har noen tanker rundt det! I samme slengen, trenger jeg også tips til en forsterker som er rimelig men bra, til den gitaren. Har sett litt på Marshall DSL5C, men usikker på om jeg skal velge den eller noe annet. 
    • Av Bnohre
      Hei,
      Har nå spilt nærmere 1 år på akkusitisk. Startet da jeg arvet en Washburn, som jeg fort byttet ut til en Cort CJ3. Men nå vurderer jeg å anskaffe meg en el gitar. Den som kanskje står øverst på lista er en Gibson SG GT 2006/2007, men det blir litt over mitt budsjett nå.
      Har sett litt på Les Paul og ser at mange fabrikanter produserer gitarer i denne design. Budsjett på 5000-8000 kroner. Så jeg tenker at det sikkert er bedre å gå for et annet fabrikat enn Gibson. Har kikket litt på Epiphone sin Les Paul Custom, en annen jeg også har sett litt på er en Cort CR250.
      Finnes det noen anbefalinger, råd der ute. Er det en annen fabrikat jeg heller burde peke ut?
      Edit: Glemte å nevne at jeg i påsken skal til Orlando, Daytona Beach. Er det noe å hente på å eventuelt handle gitar på andre siden av dammen. Kursen på dollaren er hvertfall ikke på vår side om dagen.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.