Web Analytics
Jump to content

ESP Eclipse eller Gibson LP Traditional

Pikachu

Recommended Posts

Skal bestlle meg en Les Paul-type gitar som skal stemmes ned og brukes til tung-rock og heavy metal.

Har vel egentlig bestemt meg for ESP pga litt flere valgmuligheter (mikker, farge på hardware og valg av ebony/rosewood gripebrett), enn Gibson...som egentlig ikke har noen annen valgmulighet enn farge på gitaren (svart, blå, rød).

Selv om ESP'en vil koste meg mer enn Gibson-øksa, tror jeg den er verdt det.

Men jeg ville bare sjekke med gitar-guruene her inne hva dere måtte mene om dette.

By the way, jeg er venstrehendt ;-)

Gitarene:

http://www.espguitars.co.jp/oversea/standard_gt/ecli_1_ctm_pl.html

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Traditional.aspx

Setter stor pris på feedback.

På forhånd takk!

Takker for svar!

Jeg har eid 3 Gibson-gitarer før...har ikke fått dånebyger av noen av de. Veldig varierende kvalitet og for tykke halser etter min smak. Men det er meg :-)

Tror jeg skal gi japansk gitarbygger-kunnskap en sjanse med å gå for en ESP denne gangen.

Det blir ikke matt svart farge og heller ikke EMG. Jeg må ha Duncan-krønsjen, så det blir El Diablo i bridge og '59 i neck :-)

Skal gi et review når jeg får den :-)

Takk igjen!

Personlig så syns jeg at matt hals er svæært behagelig og gir motsatt effekt av brannsår.. ;)

Men Eclipsen er et godt instrument. Tunn og lettspilt hals, pen i utseende. :)

Helt ærlig, så syns jeg at LTD EC-1000 føles og låter ganske likt ESP Eclipse jeg.. Nevner det siden det har mye å si på prisen.

Men hvis du vil ha ESP fremfor LTD, så skjønner jeg det.. ;)

Personlig så syns jeg at matt hals er svæært behagelig og gir motsatt effekt av brannsår.. ;)

Men Eclipsen er et godt instrument. Tunn og lettspilt hals, pen i utseende. :)

Helt ærlig, så syns jeg at LTD EC-1000 føles og låter ganske likt ESP Eclipse jeg.. Nevner det siden det har mye å si på prisen.

Men hvis du vil ha ESP fremfor LTD, så skjønner jeg det.. ;)

Hva synes du om kvaliteten på LTD EC-1000 modellen? Tror de ligger på rundt 13.000 kr, noe som er bra dyrt for en Korea-gitar.

Men har hørt utrolig mye bra om akkurat den modellen :-)

Koffor ikke Dimarzio X2n og Reverse Tone zone eller Liquidfire istedenfor SD ? :-) Har allltid brukt SD men faktisk X2n er jævi rått azzzzz

Har brukt DiMarzio i 2 år nå, D-Sonic og Air Norton, og er fornøyd med de.

Men etter jeg prøvde Duncan El Diablo var jeg solgt :-)