Web Analytics
Jump to content

Suhr Doug Aldrich pickup for bridge. Erfaringer?

Hammero

Recommended Posts

Har noen her noe erfaring med denne eller samme type for bridge?

Har i ca 1 zillion år brukt Dimarzio Evolution og de siste åra Evo 2, og føler at tida kan være litt overmoden for å kanskje prøve noe nytt som ligger i den samme gata som Evo.

Har jo slumpa til å se Mark Day på YouTube og han bruker vel stort sett disse, og han har jo stort sett veldig bra lyd. Kanskje litt masete innimellom men likevel. :-)

Har satt pris på å få høre om noen har erfaringer med de.

Usikker på om dette er rette forumet, men flyttes vel hvis det ikke er det. :-)

Min absolutte favoritthumbucker.

Jeg har bare en gitar igjen med DiMarzio i..Aldrich`n eter seg sakte men sikert inn hver gitar :)

Den er rocka men likevel klar og har bra strengseperasjon, skjuler ikke slurv og unøyaktighet som endel DiMarzioer har en tendens til så den kan være litt uvant hvis du går fra de til Aldrich

Splitter også bra til å være en hi output bucker

Du kan vel finne mye mer info/omtale av den på et forum som HRI der det er mange Suhr brukere

Edited by Debris

Ok. Da skal jeg prøve det også. Evoene er også veldig ærlige så jeg tror ikke det blir den største overgangen. :-)

Er det veldig høy output på de? Jeg kjenner Dimarzio pickupene veldig og du har ikke noe referanse på outputen på Suhr opp i mot en Dimarzio? Bruker du Suhr i både neck og bridge?

Hvor får du tak i de?

Takk for kjapt svar forresten. :-)

Husker ikke om jeg har prøvd den. Hoved gitaren min har SC i neck, og jeg tror ikke jeg satte DA neck puen i EBen. Den låter ihvertfall helt "riktig" i bridge. Den har alt du vil ha liksom uten å være superhissig så jeg har slått meg til ro med den.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
    • Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.