Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Dot


antos

Anbefalte innlegg

Ok, er det en enkel sak å skifte til noen bedre pickuper?

Nja litt mer jobb enn på en gitar med solid kropp. Kan bli litt knot i forhold til å få potmetere på plass igjen og sånn. Men det er visstnok ingen umulighet.

Jeg hadde en Koreabygd gitar som var oppgradert med ny elektronikk og godt innspilt men strøken som jeg nylig solgte og det hender jeg savner den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med denne gitaren? Har hørt at halsen er rimelig tjukk, hvordan er den i forhold til en 50s? Duger pickupene?

Hadde et par Kina Epi ES for noen år siden, og i forhold til pris var de egentlig veldig bra. Jeg byttet pick upene på den ene med et par fra min daværende Les Paul, Burstbucker Pros, og resultatet ble ikke som forventet. Gitaren låt faktisk langt bedre med original pick upene, sikkert fordi originalene passet bedre i en semihollow? Jeg tror kanskje det er litt "mote" å si at en trenger å bytte pick ups i enhver Epiphone. Ikke alle låter dårlig. Når det er sagt.... Jeg anbefaler at du heller kjøper en brukt Hagstrøm Viking. Jeg hadde en 2009 modell som, i forhold til (brukt)pris, var helt overlegen, og teknisk sett var den veldig bra. På grunn av H-bjelke trussroden Hagstrøm bruker var halsen noe av det mest stabile jeg har vært borte i, og Hagstrømhalsene er tynne!!! Epi Dot er bra, men Hagstrøm Viking er nok noen hakk bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffet meg en Dot i dag, og er så langt veldig fornøyd! Driver å finjustere strengehøyden, har justert halsen nesten helt rett, med en liten "underbow", men når jeg senker brua blir det veldig mye strengeklirr, spesielt i de første bånda. Har alle mine andre gibson gitarer med lav bru, burde vel la seg gjøre på en Epiphone?

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da satser vi på at litt mer tålmodighet hjelper :) Finnes det noe greit redskap til skruene som hever/senker brua? Skruene er veldig stramme, klarer ikke skru med fingrene. Brukte en tang med en fille rundt tidligere i dag, men det gikk fort hull i filla som førte til noen skribler her å der på brua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da satser vi på at litt mer tålmodighet hjelper :) Finnes det noe greit redskap til skruene som hever/senker brua? Skruene er veldig stramme, klarer ikke skru med fingrene. Brukte en tang med en fille rundt tidligere i dag, men det gikk fort hull i filla som førte til noen skribler her å der på brua

Skrutrekker! ;)

Gratulerer med ny gitar! Satser på at dette blir ett knallinstrument etter justering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har forsvunnet ett par innlegg her, men nevnte tidligere at neck pickupen sto noe fremover, altså ikke vannrett, lurte på om dette hadde noe å si lydmessig eller kun estetisk? Justeringsmessig er det jo ikke så mye annet enn heving og senking, ikke så lett å endre vinkel på pickupene vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har forsvunnet ett par innlegg her, men nevnte tidligere at neck pickupen sto noe fremover, altså ikke vannrett, lurte på om dette hadde noe å si lydmessig eller kun estetisk? Justeringsmessig er det jo ikke så mye annet enn heving og senking, ikke så lett å endre vinkel på pickupene vel?

Pickupen følger vinklene på strengene (mer eller mindre) og skal således ikke endres. Halsen på gitaren er montert noe vinklet og pickupene er vinklet slik for at begge spolene i humbuckeren skal ha tilnærmet samme strengeavstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0048.jpg

Bilder sier mer enn 1000 ord :) Men det er ikke mye, men den tipper fremover som sagt, mot gripebrettet. Ser at det er noe av det samme på min Les Paul Standard, men der tipper den mer bakover. Er muligens slik det må være da kroppen ikke er rett som ei fjøl?

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.