Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender American Special med selvvalgt hals?


Mills Kaviar

Anbefalte innlegg

Var innom og tittet litt på Imerslund idag. Fikk prøve American Special straten. Snakket litt med han som jobber der, og sa jeg er på utkikk etter en med rosetre gripebrett og SSS. (vet at denne gitaren selges med rosetre og HSS). Da sa han at de bare kunne bestille den samme gitaren med SSS og lønnehals med rosetre gripebrett. Synes dette hørtes litt merkelig ut?

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette selv. Kjøpte loaded CAR-kropp og rosentrehals separat fra utlandet, begge American Special. Ble litt dyrere enn å kjøpe på 4Sound etter frakt og moms/gebyrer tror jeg, men var ikke mye det var snakk om. Jeg bytter hele tiden ut deler på stratene mine så halsen er allerede solgt videre og jeg tenkte at jeg skulle selge kroppen snart også. Spesielt med tanke på at jeg har en custom shop på vei inn :-)

Liker veldig godt American Special serien. Spesielt pickupsene, trevirket og spillbarheten til halsene. Synd at det går på bekostning av Highway 1 som blir faset ut av Fender.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytt plekterbrett og kanskje oppgradere dem til noen "bedre"? ;)

Bedre plekterbrett eller pickups? Hovedgrunnen til at jeg vil ha special, er at den har Texas Special pickups... Pluss at den er til en fornuftig studentpris samtidig som den er laget i USA...

Men kom gjerne med forslag til alternativer jeg kan gå for. Ikke noe problem å bytte pickups, men ser for meg at det blir en del dyrere enn å handle gitar som har det originalt.

På en annen side, så har jeg en fenderhals (som jeg nå bruker på en kinakropp) som jeg har blitt veldig glad i. Er jo mulighet for å sette den over hvis jeg f.eks. kjøper Am. Special...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er pups'a du er ute etter ville jeg anbefalt en am. standard med SSS og byttet pickupene med noen texas specials...

Amt std er vel også billigere enn special sist jeg sjekka? Som det ligger i navnet er jo en Am std litt mer vanlig strat aktig i forhold til tunere, tremolo osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er pups'a du er ute etter ville jeg anbefalt en am. standard med SSS og byttet pickupene med noen texas specials...

Amt std er vel også billigere enn special sist jeg sjekka? Som det ligger i navnet er jo en Am std litt mer vanlig strat aktig i forhold til tunere, tremolo osv..

American Standard er dyrere. American Special faser som nevnt ut Highway 1 serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.