Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar-låt


ErikL

Anbefalte innlegg

Har lekt meg litt med noen riff, og nytt interface...

http://www.soundclick.com/bands/writePage....dnamesave=erikn

det er den ene sangen som heter Guitar-song eller noe... jeg er veldig fornøyd med det funky partiet på slutten, hvor det er to gitarer over hverandre. også ble det kult med litt harmonisering av hovedriffet...

Satser på at dere liker denne, selv om den ikke er ferdig. skal prøve å legge på litt trommer når jeg får igang midi, og battery

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Syntes det her var drit fett jeg :D

Begynnelsen minner meg om soloen til "Give it away" :wink:

Mye bra riff og melodiøse greier her som jeg likte. Minner meg også veldig om en brun papp-cd jeg har hjemme med John Frusciante (første solo plata hans).

På en måte syntes jeg også at lydbilde, med den litt "spinkle" single-coil-lyden var knall, på en annen måte kunne jeg godt tenkt meg det du spilte i en litt annen setting, med trommer og bass og kanskje en fetere lyd alà Humbucker Les Paul type ting). Legg gjerne på litt romklang og prøv å eksperimenter mere med lyden, men som sagt, det "enkle" lydbildet hadde også sin sjarm.

Jeg er personlig ikke noe fan av type Vai-musikk, spill så fort du kan uten mening - type musikk.. Liker ting litt enklere, som mye av RHCP og Frusciante står for - og ikke minst Erik L.

Men som sagt, jeg digga det, hørt på hele greia 7:19 sekunder flere ganger her på jobb hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er personlig ikke noe fan av type Vai-musikk, spill så fort du kan uten mening - type musikk..

Jasså? Ute etter bråk? Sang Beatles på norsk? :evil:

lol.. FU - hehe

Hvis du vil bråke fordi jeg ikke liker Vai, eller Ibanez eller what ever, så COME ON! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ting litt enklere, som mye av RHCP og Frusciante står for - og ikke minst Erik L.

Hehe! Takk for den!

Kanskje litt mye å bli sammenlignet med selveste Froo-shon-tay, menmen...

På det 'funky' partiet på ca 02:30 kan det være fint med en litt fyldigere lyd, kanskje beholde single-coil lyden med legge på bass+trommer.

Bass og ikke minst trommer kan også hjelpe til å forbedre overgangene litt.

Men tusen takk for den fantastiske responsen Glenn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.