Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Å kjøre 2 kabinetter med Hotplate


Arachno

Anbefalte innlegg

Heisan, folkens. Jeg lurer på en liten ting her: Skal gjøre noen gitaropptak med min JCM800 og 2 stykk 8 ohms høyttalerkabinetter. (ett med G12t75 og ett med V30) Og for at ikke huset skal rase sammen pga høyt volum fra denne monsterampen, hadde jeg tenkt å bruke Hotplate. Det jeg lurer på er: Kan jeg kjøre to 8 ohms kabinetter gjennom Hotplate'n (det er en 8 ohms Hotplate) og likevel ha ampen innstilt på 8 ohm? Jeg vet jo at normalt sett når man kjører 2 stykk 8 ohms kabinetter, så skal ampen stå innstilt på FIRE ohm. Jeg vil jo helst ikke ta knekken på min nye JCM800, så jeg tenkte at det var tryggest å spørre dere først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med hotplate på noen kabinetter selv. Har weber attenuatorer.

Var selv skeptisk til dette og forhørte meg litt om dette, og fikk da til svar at det bare var å kjøre på.

Skal bruke f.eks 8ohm utgang på forsterkeren til 8ohm kab samme om det er ett eller to.

Får ikke dette til å stemme i toppen min (skallen) men skal visst gjøre det slik.

Har spilt slik en stund og ingen av forsterkerene ser ut til å ha tatt skade av det.

Men vet ikke om det er slik med alle typer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.