Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til en grei stormembran mic


Æljen

Anbefalte innlegg

Nei, bare spytt ut forslag. Jeg har ingen aning hva jeg er ute etter annet enn noe som tar opp klart og fint.

Edit: Har kikka litt på denne http://www.gitarhuset.no/product/3001532/r%C3%B8de-nt-1a-stormembran-mikrofon

Har noen prøvd denna og har noen tilbakemeldinger?

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virkelig anbefale MXL V67. Beste kinamikrofonen jeg har prøvd. Er litt hypet i øvre sjiktet men det er en del av sjarmen. Har hørt mange gode opptak av andre folk som bruker den også (Gearslutz).

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMS har jeg litt dårlig erfaring med. Selv om jeg ikke har prøvd den du nevner der, så lar jeg nok være.

Sontronics STC-2 har jeg aldri hørt om engang, men kan vel være intresang.

MXL V67 for jeg ikke opp en norsk side på og har vel generelt "kinaskrekk" når det kommer til musikkprodukter.

SM7B virker jo veldig lovende og den har jeg åsså hørt at folk bruker og er fornøyde.

Men den Røde NT-1A jeg linka til da, ingen som har prøvd den? Den er jo noe hakk rimligere enn SM7B, det spiller litt inn. Vil jo betale minst mulig og få mest lyd ut av det.

hkh, har du testa noen forskjellige i den prisklassen oppmot SM7B?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe ab-testing nei

Men sm7b er en god mikk, den kan du bruke hele innspillingslivet ditt uten å vokse fra den.

Nt1a liker jeg ikke, ville aldri funnet på å bruke den selv

Endret av hkh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodern har NT-1A, og er strålende fornøyd med den, og har generelt hørt mye bra om den. hkh er vel første jeg har hørt om som direkte misliker den, men når det er sagt så har jeg jo vært borti lydteknikere live som ikke liker SM58 også ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"God records with an SM7B" har jeg hørt sagt mange ganger, og jeg stiller meg helt bak den anbefalingen. Kanonmikk.

Andre mikrofoner jeg har hatt hell med:

Audio Techica AT2020 (grisebillig, men ganske fin lyd på vokal og gitar).

Røde NT2-A (var go-to mikken på folkehøgskolen, funker på det meste. Fint å kunne velge karakteristikk).

SM Pro Audio MC03 MKII (rørmikk, funker fint på vokal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMS har jeg litt dårlig erfaring med. Selv om jeg ikke har prøvd den du nevner der, så lar jeg nok være.

Sontronics STC-2 har jeg aldri hørt om engang, men kan vel være intresang.

MXL V67 for jeg ikke opp en norsk side på og har vel generelt "kinaskrekk" når det kommer til musikkprodukter.

SM7B virker jo veldig lovende og den har jeg åsså hørt at folk bruker og er fornøyde.

Men den Røde NT-1A jeg linka til da, ingen som har prøvd den? Den er jo noe hakk rimligere enn SM7B, det spiller litt inn. Vil jo betale minst mulig og få mest lyd ut av det.

hkh, har du testa noen forskjellige i den prisklassen oppmot SM7B?

Har selv en SM7B og en NT-2A. Til vokal går jeg først til V67 nå for tiden. SM7B er en veldig allsidig mikrofon som funker på alt mulig, men den høres ikke ut som en stormembranmikrofon. Hvis du ikke har god akustikk er det kanskje en fordel, men den er jo faktisk ikke milevis unna SM58'en din i karekteristikk. Funker meget bra til vokaler med mye trøkk og fylde.

Audio Technica lager også veldig gode saker etter min mening. Som med Røde og MXLen jeg snakker om er disse også litt hypet i toppen generelt sett.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.