Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste Marshall combo


2ralf

Anbefalte innlegg

Hva mener dere er den beste Marshall comboen til under 10 000 spenn? Kriteriene er som følger:

1. Den må kunne spille godt på lavt volum

2. Den må kunne spille høyt nok for å gi lyd på scenen

3. Den må gi god lyd i studio

GI LYD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke prisen, men Blues breaker (kalles den hvertfall ??) låter helt fantastisk

Bluesbreaker re-issuen koster ca. 15k ny i butikk. :) Men man kan jo selvsagt komme over en brukt til under 10. (Ligger faktisk en på Finn til 10k.)

Når det er sagt, er den ikke en to-kanaler med en gain/preampvreng kanal selv om den har to kanaler (Den typen med 4 inputs), og ikke har den mastervolum, så man må i hvertfall ha en feit vrengpedal hvis man skal få vreng i det hele tatt på lavt volum.

Med kriteriene trådstarter legger til grunn ville jeg kanskje valgt en amp med mastervolum og to switchbare kanaler. Men nå sier ikke trådstarter noe særlig om hvordan det skal låte, selv på lavt volum, så det kan jo hende at en Bluesbreaker er tingen. I hvert fall en knall amp for den som vil ha det slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns ingen bra marshall som spiller fett på lavt volum...... Men hvem faen har det som kriterie? På lavt volum kan du spille på hva som helst, PC, iPhone, POD, pignose, texburger, etc. så det er helt usakelig spørsmål når du skal kjøpe en amp.

Next.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns ingen bra marshall som spiller fett på lavt volum...... Men hvem faen har det som kriterie? På lavt volum kan du spille på hva som helst, PC, iPhone, POD, pignose, texburger, etc. så det er helt usakelig spørsmål når du skal kjøpe en amp.

Next.....

Øh... Kanskje ikke marshall har det, men for mange er det kjekt å ha en amp som kan spille veldig ålreit, uten å måtte kjøre opp volumet til en annen verden. Bor kanskje ikke aleine, har naboer etc... Mye usakelig er det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Marshall har amper som låter like bra som mye annet på lavt volum. Det kommer bare litt an på hva sammenligner med og forventer. Nei, du får selvfølgelig ikke Plexi med max overstyrte utgangsrør-lyd eller trøkkende JCM 800- crunch, men....

Gluke har likevel et poeng i at PC-software, POD eller annet modeleringsverktøy funker vel så bra på til øving hjemme på gutterommet, stua eller hvor det nå er man skal spille og fruen skal sove i rommet ved siden av. Foreløpig har likevel ikke trådstarter ytret noe ønske om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh... Kanskje ikke marshall har det, men for mange er det kjekt å ha en amp som kan spille veldig ålreit, uten å måtte kjøre opp volumet til en annen verden. Bor kanskje ikke aleine, har naboer etc... Mye usakelig er det ikke..

Sikkert men livet er altfor kort til å bruke 15 år på å innse at de fleste kompromisser suger baller. Velg amp utifra det kriteriet som er viktigst. For de fleste er det forhåpentligvis bra lyd når de skal spille i en setting sammen med andre. Alt annet er relativt uviktig, men man kan velge å gjøre det viktig og så ender man opp med crap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten si meg enig med Gluke her. Class 5 er vel den eneste som kan låte bra på "lavt" volum, men den holder jo ikke mål på scena. Kjøp en som låter fett på scena også bruker du PC'en eller en liten cube til å øve med f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Class 5, 65amps m/Master Voltage kontroll, Marshall m/EPA (AFD100/YJM100), Marshall Vintage Modern... alle disse låter ganske kanon på lavt volum.

Låter selvsagt feter på høyt volum med mindre det spilles på steder som gjør at maks volum bare gjør vondt...som f.eks.gutterommet.

Nevnte amper gruser enhver form for Guitar Rig,Amplitube, Line6 modelleringsgreier som jeg har vært bortpå i allefall... og jeg ser ikke bort ifra at det finnes flere amper som låter bra på lavt volum.

Når det er sagt så kunne jeg godt tenkt meg en kjekk liten transistoramp igjen etterhvert da terskelen er lavere for å plugge inn i en slik for å spille i 5 minutter enn å plage rørene i en flott røramp med 5minutters spillinger.

Så med trådstarters spørsmål i mente så vil jeg trekke fram Marshall Vintage Modern 50W combo...brukt selvsagt dersom en vil ha noe under 10.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Class 5, 65amps m/Master Voltage kontroll, Marshall m/EPA (AFD100/YJM100), Marshall Vintage Modern... alle disse låter ganske kanon på lavt volum.

Låter selvsagt feter på høyt volum med mindre det spilles på steder som gjør at maks volum bare gjør vondt...som f.eks.gutterommet.

Nevnte amper gruser enhver form for Guitar Rig,Amplitube, Line6 modelleringsgreier som jeg har vært bortpå i allefall... og jeg ser ikke bort ifra at det finnes flere amper som låter bra på lavt volum.

Når det er sagt så kunne jeg godt tenkt meg en kjekk liten transistoramp igjen etterhvert da terskelen er lavere for å plugge inn i en slik for å spille i 5 minutter enn å plage rørene i en flott røramp med 5minutters spillinger.

Så med trådstarters spørsmål i mente så vil jeg trekke fram Marshall Vintage Modern 50W combo...brukt selvsagt dersom en vil ha noe under 10.000,-

Jeg har en Marshall Vintage Modern 50 watt topp og det går fint an å få bra lyd ut av den på lavt volum. 4sound selger 50 watt comboen for 9.995 kr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.