Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken noisegate?


Anbefalte innlegg

Heisan,

Skal nå gå til innkjøp av noisegate og trenger litt hjelp med hvilken jeg skal velge. :)

Jeg har en Blackstar ht-dual som jeg ikke får brukt live, da den feeder uansett hva jeg gjør pga at den framhever så mange overtoner. Altså, må kunne bli plassert etter en pedal. Er det her det er hendig med en noisegate med loop?

Den må også funke til bandøving da jeg bruker forsterker vreng og gitaren min feeder når jeg ikke spiller, selvom jeg holder på strengene. (Spiller metal-core så jeg bruker en del vreng, og nei, jeg har ikke tenkt å skru ned på gainen ;) )

Har sett litt på Boss ns-2, mxr noise clamp, mxr smart gate og isp decimator. Hvilken av disse passer best til mitt bruk og farger lyden minst? :)

Har hørt at Boss og mxr farger lyden, men de har jo looper, det har ikke ispen.

Takk for hjelp i forvei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ISP Decimator plassert sist i rekka foran Mesa'en min. Har normalt ikke bruk for den, men med enkelte pedaler i bruk, og skikkelig high-gain kan det bli mye støy, og ISP'en fikser det altså!

Er ikke plaget så mye med feedback, så jeg vet ikke om den håndterer det.

Ulempen er jo selvfølgelig at en noisegate vil drepe den seigeste sustainen noe, men med din musikkstil er det kanskje ikke noe problem!

Hadde en Boss NS-2 tidligere, men likte ikke den helt, brukte loopen dens til vrengpedalene, men synes ikke den virket så effektiv... merket dog ikke at den 'farget' lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en Boss NS-2 og bytta den mot en ISP ProrackG. IPS var vesentlig snillere med sustain osv enn NS-2. Jeg endte med konklusjonen å skru ned gain på forsterkern, og opp med volum :) Hvis du absolutt skal ha noisegate så velg ISP..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.