Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarist søker seriøst bandprosjekt i Bergen


Sorloth

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 19 år og ser etter et seriøst bandprosjekt i Bergensområdet. Er veldig glad i mye forskjellig musikk, men i band er det ved den progressive siden jeg helst ser etter, da innenfor metal. Sære rytmer, kontraster, tripplets er stikkord.

Band jeg liker innenfor denne sjangeren for å vise eksempler er

Elitist, Erra, August Burns Red, I The Breather ol.

Jeg er også som sagt veldig glad i kontraster, så akustiske partier, rolige overganger eller helst "ambiance" er noe jeg også liker å blande med musikken. Et utrolig godt eksempel på dette er albummet Februus av Uneven Structure, fantastisk mesterverk av et album.

Erfaringsmessig har jeg spilt en del år, lite aktivt i det siste etter at forrige bandet gikk nedenom. Er ikke så "solospiller" av meg, liker tungt og sært rytmisk spill med melodiske partier og stemningsfylt synth.

For eksempler kan du jo ta en titt på disse sangene:

Erra - Vaalbara

Elitist - Caves

I The Breather - Forgiven

Om det virker interessant, ikke nøl med å ta kontakt enten på mail haakon_h92@hotmail.com eller send meg en melding på 93801375. Håper på positiv respons! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Dette virket da interessant. Progressive e en av ynglingssjangerene. Men må si med en gang at jeg er ja, jeg er jente (18 år), som vil si at vi er ikke kjent for å ha naturtalent i growling ; ) Men driver mye annen musikk, og eksperimentert med mange type vokaler (selv om hovedsaklig synger klassisk) og kunne virkelig tenkt meg på å prøve å growle igjen. Kommer gjerne inn synger/growler litt for dere om det behager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på et allerede ettablert band som søker gitarist, men om du har flere som er interessert er det bare å ta kontakt :)

Tenkte mer på et allerede ettablert band som søker gitarist, men om du har flere som er interessert er det bare å ta kontakt :)

Åååå, skulle eg ha skjønt. Vel, eg kjenner en anen gitarist ihvertfall. Men om du finner noe og du kunne tenkt å prøve en kvinnelig (growling) vokal så er det bare å gi en lyd. Ellers kunne du nok prøvd deg hos Sulphur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.