Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg hører radio på gitarforsterkeren, hjelp?


dalarocker

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg for meg selv og har en pause fra spillinga mens jeg beundrer de flotte Brazen gitarene (som jeg akkurat har startet en ny tråd om), og blir plutselig forstyrret av en russer som maser høl i huet på meg gjennom ampen. Hva han lurer på må gudene vite, men irriterende er det i hvertfall!

Noen som har noen tanker om hva som er årsaken til dette? Har hørt at det har skjedd med andre før, men jeg har aldri fått noe klart svar på hva som er årsaken til at det skjer...

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er amptussene. Amptussene er gelèmenn som har sitt bo i forsterkere, og tidvis noen pedaler. Jeg vet Fabtone var ofte okkupert av amptusser.

Noen lar seg aldri avsløre, noen roper kun et par fraser til deg om du slår av ampen mens ampen står i drive-kanalen, og noen er ikke redd for å gjøre seg til kjenne.

Helt seriøst, jeg vil tro det har med at kretsen på ett eller annet vis tar opp radiosignaler. Det er langt flinkere folk enn meg her inne til å besvare dette, og regner med at de kommer til å svare deg. Jeg endrer statusen din, så man ser problemstillingen bedre i tråd-navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumle greier. I mitt tidligere yrkesliv hørte jeg en historie om en eldre kar i nærheten av Gardermoen som satt og spilte "Nærmere deg min Gud" på sitt elektriske orgel. Da tårnet på Gardermoen brøt igjennom med "You're cleared for take-off", så døde han av hjertestans....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være enig i at det til tider er litt festlig når sånt dukker opp, men jeg må si det blei litt mer irriterende enn festlig når russeren begynte å bli en del av låta jeg spilte! :-P

Enda kjedeligere er det når en gig blir forstyrret av en russer ingen skjønner hva ønsker å si! xD

Prøvde forresten å bytte kabel med en gang, men hjalp ikke noe særlig... Frykter i etterkant at jeg kanskje burde ha prøvd å byttet patchkabelen jeg brukte, da jeg vet at den er litt dårlig... Får prøve det i morgen hvis problemet fortsatt er tilstede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være en tråd her som omhandler emnet radioforstyrrelser om jeg ikke husker feil.

En del av løsningene omhandler det om å skjerme forsterkeren med metallplater/folie blandt annet.

Anbefaler deg å søke litt på sidene her dersom problemet vedvarer.

Er litt morsomt da, men forstår det kan bli litt kjedelig i lengden.

Men det er klart at dersom vokalisten i bandet ikke er noe særlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.