Gå til innhold
Martyz

Bra Ambient?

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å høre endel på Ambient inspirert musikk i det siste.

Kanskje ikke "hardcore" ambient som ikke har så mye til melodier, som bare fokuserer på stemningen, men rock/electronica/metal og annet som er inspirert av ambient!

Som feks.http://www.youtube.com/watch?v=Sy2FzZ-35Xk , Doom Metal, Black metal og annet ambient inspirert musikk.

Kan dere nevne noe "bra" ambient inspirert musikk som dere liker?

Sliter litt med å finne mer som jeg liker, er litt kresen når det kommer til musikk .. :s

Edit: Eller ting med Syk atmosfære som Devin Townsend!

Hvis noen lurer på det samme som meg, så fant jeg

, helt sinnsyk atmosfære!

Synd det ikke låt sånn da jeg så han på Metaltown..

Endret av Martyz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biosphere er konge.. Higher Intelligence Agency, Pan American, Global Communication, Ishq, noe av The American Dollar...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på det er ett radioprogram i statene som spiller slik musikk to timer daglig..heter vel Echoes eller no sånt!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar, mye bra! :D

Har ikke hatt tid til å se ordentlig gjennom alle :s så gjør det i morgo eller fredag..

Thom Yorke var fett!

Global Communication var også tøft!

Sunn O))) var litt sært

:P (men mesteparten av musikken jeg hører på til daglig har det tatt tid for meg å like, så det kommer kanskje etterhvert!)

Ulver, Tesseract og A Perfect Circle har jeg hørt på en stund.

Echoes må sjekkes ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Lunarious
      Hvordan kan jeg få fagbrev i musikk (gitar) og studiekompetanse når jeg ikke har søkt til fristen på skolen? Og eventuellt hva koster det?
    • Av PerA
      Resten av familien er på reise, da rigger far til hjemmestudio.
      Dette er en slags amibent-greie jeg har puslet med, og er i hovedsak spilt inn for at jeg skal få prøvd å mikke opp mitt nye/gamle Blüthner-piano.
      Forsøkte i utgangspunktet å lage noe uten et spesielt tonalt holdepunkt, men synes den kledte det uttrykket som jeg endte opp med.
      Alt er spilt av undertegnede, og spilt inn/mikset i dag. Alle sporene er gjort i ett take, med unntak av skarptrommekantslagene - jeg var ikke så tight i dag. Har bevisst ikke gjort flere forsøk på gitarsporene, dels fordi jeg ikke orket men mest fordi det er slik jeg faktisk spilte i dag.
      Gitarer er improvisert, pianostemmen er skrevet ut og arrangert. Fantasiløs som jeg er har jeg kalt sporet opp etter måneden jeg skrev pianodelen.
      https://soundcloud.com/user1440462/october
    • Av 25Grader
      Jeg er helt ny her på formuet. Jeg har spilt gitar litt av og på, og kan det mest obligatoriske innen grep, (A,Am,C,D,Dm,E,Em,) osv.. og holder på å trene videre med F, osv..
      Men ett a mine hovedproblemer er faktisk ikke spillingen i seg selv. Men det og finne sanger som jeg har lyst til og spille. Nå er jeg kanskje av den litt mere "bygda" mannen. Jeg har søkt opp og ned i mente, etter kordene til sangene jeg vil spille nå i første omgang.
      Som Vestlandsfanden, og Lothepus i fra Fjorden cowboys. Dette er musikk som er både livlig og er kjekt på foreksempel fest.
      Har det vært mulig og fått hjelp til noen av sangene? Nå ligger det noen linker her om noen har lyst til og hjelpe. Nå skal det jo sies at jeg øver og prøver å spille etter så mye som jeg klarer. Men for å være helt ærlig finner jeg det ikke så veldig lett. Noen av sangene nedenfor er det jo også fingerspill i. Dette er noe som jeg trener på. Og jeg spør ikke om hjelp til alle sangene. Om noen har lyst så holder en sang mere en nok. Jeg har sittet å slitt for me, for en erfaren gitarist kan kanskje le litt av dette spørsmålet mitt. Men har også noen spesielle tips til dette er jeg fornøyd. Men det handler vel mest om å bruke tid på å holde på til man får det til? Eneste jeg lurer på er om jeg virkelig spiller rett når jeg "oversetter" sangene til kordene. Det er ikke akkurat det mest morsomme jeg gjør, men det handler ikke om at jeg ikke liker musikk. Men fordi jeg er ganske usikker på om jeg gjør det rett, om en E er en E eller en Em. Men det er vel kanskje bare prøving og feiling så sitter det vel etterhvert?

• Av Eivind August
      Nå er det kanskje ikke så mange støyfanatikere her inne, men just in case legger jeg ut noen greier jeg har jobba med.
      https://soundcloud.com/irerror-1
    • Av sorrysomehow
      Fant ingen skrytetråd og velger derfor å poste den nye demoen min her.
      Låten er å finne her: www.facebook.com/degloomband
      Tilbakemeldinger?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.