Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

212 kab - 3k?


Anbefalte innlegg

Det er nok billigst mulige byggemåte og storstilt produksjon i lavkostland, skulle jeg tro. De er ikke bygget etter "optimale mål", men låter godt og er nok best bang for the buck som nykjøp.

For min smak er de litt tykke, og synger ikke så mye som jeg liker (Faen at jeg solgte god-kabbet til Audun), men det funker. Godt å ha noe man slipper å være så forsiktig med.

He he. Jeg tenkte nettopp å nevne at det er fullt mulig å finne knall 212 kabs på bruktmarkedet til godt under 3k, og hjemmesløyd kan være utrolig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Byggekvaliteten har også MYE å si. Jeg hadde et Marshall 412 med V30 som jeg trodde låt bra helt til jeg prøvde et Framus Dragon med V30 på en gig. Hadde nytt kabinett i løpet av kun kort tid, for å si det sånn :)

Hva mener du med dette? At Framuskabinettet er bedre enn Marshall!?!?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte vell ca 2k for mitt Framus 212 V30 (brukt), og jeg angrer ikke. Det gir ikke like mye punch som mitt gamle 412 kabinett, men det er verdt prisen mtp hvor MYE mer mobilt riggen plutselig ble. Nå trenger jeg ikke lenger stasjonsvognfor å frakte kabinettet.. Får fint plass i baksetet :)

Og trøkk er det MER enn nok i et 212 kabinett med riktig forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiheihei! Hadde jeg stasjonsvogn da jeg henta kabbet ditt kanskje? :D

Neida, men jeg synes Harley Benton-kabbet er helt greit, men hadde heller slengt på 800kr, som Aphelion sa, og gått for Orange 212 Openback.

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Nå har jeg aldri fått sammenliknet Framus kabinett og Marshall kabinett fordi jeg ikke har hatt de samtidig. Men, jeg åpnet Framus 212V30 slik at jeg får noe open back, og jeg reagerte med en gang på pinglete materialer og dårlig ved. Jeg har skrudd hjul på det, og var glad skruene fikk feste fordi det var ganske så "sponete". Latexen var tynn og ikke generøst festet. Byggekvaliteten stiller jeg altså store spørsmålstegn ved. Hvordan dette kabinettet f.eks tåler turneer er jeg veldig skeptisk til. Orange kabinett eller Marshall er iallefall bygd for utstrakt konsertvirksomhet.

Jeg har Framus 2x12 fordi Musikshopen ikke hadde igjen Orange stuff for noen år tilbake og Orange ikke prioriterte norden med vareleveranse. Still; jeg er godt fornøyd med Framus 2x12 til hjemmebruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.