Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Boogie Nomad 45


Metalis

Anbefalte innlegg

Godtfolk.

Jeg kjøpte en Mesa Boogie Nomad 45 1x12 brukt, for en del måneder siden. Så vidt jeg kan huske, hadde ikke selgeren skiftet noen rør i løpet av de 6 årene han hadde hatt forsterkeren.

Problemet mitt er at reverben er død. Jeg er langt i fra noen ekspert på området, men det er et eller annet som ikke fungerer, i alle fall.

Noen som har vært borti noe lignende? Jeg trenger sannsynligvis hjelp til å bytte rør uansett, så burde jeg like så godt oppsøke noen som fikser forsterkere, og la vedkommende ta en titt på Boogien, og kanskje skifte både rør og reverb?

Hva slags reverb er det på disse forsterkerne? Har prøvd å google en del, men jeg skjønner meg ikke helt på terminologien. Hadde vært fint å bli opplyst, slik at jeg lettere kan be om hjelp.

Noen som kjenner til noen forsterkerreperatører i Oslo, som er pålitelige hva pris, arbeid og tidsperspektiv angår?

På forhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pluggen hadde faktisk ramla ut hos meg også, men det er fremdeles et eller annet som ikke fungerer helt som det skal (mulig forrige eier hadde nappa ut pluggen, siden det tydeligvis er noe galt med reverben). Hører svak forskjell på alle channels, når reverb står på maks, så spørsmålene fra innlegg 1 er fremdeles aktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra manualen til Nomad 45 så ser det ut til å ikke være rørdrevet reverb (12ax7-rørene er brukt til ulike gainsteg i preamp, faseinverter og fx-retur), så rørskifte fikser mest sannsynlig ikke dette problemet.

Edit: sjekket også koblingsskjemaet til denne og det er ikke rør i reverbkretsen.

Endret av Jostein Steinsland-Hauge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.