Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

La oss pimpe opp stratten


Anbefalte innlegg

EivindS94- jeg vil anbefale deg å bruke søkefunksjonen på forumet. Di DIY- avdelingen vil du finne lassevis av tråder der mye av dette er svart på flere ganger. Det er mange timers lesing tilgjengelig der allerede.

Som et eksempel, denne stickyen, merket med grønt øverst på siden, er en bra start, men det er mange flere tråder om det samme.

Det er heller ikke "farlig" eller ulovlig å starte sin egen tråd, men når det gjelder slike ting som dette, er det ikke så dumt å søke først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet ikke om dette er riktig sted å stille spørsmålet, men jeg prøver.

Har en gammel Squier Strat liggende, som jeg vil sprite opp med nye pick-ups, plekterbrett (+knobs?), ny hals, ny finnish og ny nut. Har lyst på en hals med fingerboard i Ebony eller Maple (gjerne glattlakkert) som passer til en stratocaster. originalt har halsen 21 bånd men har lyst på 22 eller mer. funker det allikevel? Går det an å bruke telecaster hals? Noen som har pickups å anbefale? SSS-konfigurasjon. Når det kommer til ny finnish trenger jeg virkelig råd. Den har en skinnende svart lakk, som jeg tenker å slipe bort så treverket kommer fram. Deretter vil jeg gjøre den oransje. Tips til type maling, fremgangsmåte osv tas i mot med takk :)

Om Squieren er så gammel at det er en japansk en, burde du la vær å herje med den.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel Squier Strat liggende........

Har lyst på en hals med fingerboard i Ebony eller Maple (gjerne glattlakkert) som passer til en stratocaster.

Mange Squiere følger ikke standard Fender (usa) dimensjoner, det er derfor veldig viktig at du måler bredde og dybde på halslommen.

originalt har halsen 21 bånd men har lyst på 22 eller mer. funker det allikevel?

Ja, hvis gitaren din har en halslomme som følger standard Fender spesifikasjoner vil det fungere, men er f.eks halslommen for dyp vil du støte på problemer. (enden på halsen vil hvile mot plekterbrettet og ikke "bunne" halslommen)

Går det an å bruke telecaster hals?

Det kan fungere, men krever ofte at du modifiserer halslommen noe, så? Nja, nei - alt avhengig av hvor hendt du er.

Noen som har pickups å anbefale? SSS-konfigurasjon.

Fender Texas specials eller TexMex som er langt rimeligere men fortsatt veldig gode pickups. Husk å skifte potensiometer også.

Når det kommer til ny finnish trenger jeg virkelig råd. Den har en skinnende svart lakk, som jeg tenker å slipe bort så treverket kommer fram. Deretter vil jeg gjøre den oransje. Tips til type maling, fremgangsmåte osv tas i mot med takk :)

Jeg svarte deg litt kort i den andre tråden om lakkering osv - les artikkelen som den tråden starter med..

Start gjerne en egen tråd angående dette prosjektet i DIY forumet f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.