Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Indie rock, rock Forsterker tips


Gjest Libertiner

Anbefalte innlegg

Gjest Libertiner

Jeg har spilt gitar i 2 år. Jeg lurer på om noen har noen gode anbefalinger til en Indie rock, rock post punk revival forsterker i 2000 - 4000 klassen. Har sett litt på Orange Crush pix 35w forsterker Orange Rockerverb serien og Marshall MG50FX.

Den må ha Bra gain men fortsatt bra clean lyd.

Noen som har noen tips?

Rørforsterker?

Endret av Libertiner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Libertiner

Hadde nok gått for en "lunchbox-rørforsterker", som sagt ovenfor... Du får jo marshall MA, men det hadde jeg ikke gått for i det hele tatt...

Hvordan er en "lunchbox forsterker" i forhold til en "vanlig forsterker"?

Er det noen fordeler/ulemper med en "lunchbox forsterker"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lunchbox forsterker er strengt tatt en vanlig forsterker, bare litt mindre i fysisk størrelse.

De fleste ligger vel på mellom 15-30w. Flere av disse har også en bryter til å (vanligvis) halvere styrken slik at man letter klarer å få kremlyden. :)

Det er også en forsterkertopp som tilsier at du da også trenger et kabinett, i motsetning til comboforsterkere som da har begge deler i samme kassa...

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Libertiner

En lunchbox forsterker er strengt tatt en vanlig forsterker, bare litt mindre i fysisk størrelse.

De fleste ligger vel på mellom 15-30w. Flere av disse har også en bryter til å (vanligvis) halvere styrken slik at man letter klarer å få kremlyden. :)

Det er også en forsterkertopp som tilsier at du da også trenger et kabinett, i motsetning til comboforsterkere som da har begge deler i samme kassa...

Takk for oppklaring.

Er det på en måte en liten topp.

Er det lurt å kjøpe Topp og kabinett eller combo forsterker når du er nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare på en måte. Det er en topp.

Om det er lurt eller ikke avhenger vel egentlig mest om hvorvidt den skal tas med på øvinger ol. Eller mest blir stående en plass.

Det er jo enklere å kun ta med seg en kasse (combo) i stedet for en topp og et kabinett.

Egentlig bunner det mest i hva du selv vil ha, og liker.

Det blir somregel litt billigere med en combo også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, har du et kabinett, kan du jo bare putte en sånn i sekken. Dritkjekt. Ut i fra hva jeg leser, så har du ikke det, så da hadde jeg nok gått for en combo. Lunchbox er bare et utrykk for størrelsen på toppen, "matboks"-forsterker... Altså på størrelse med en matboks :P Kan nevne Vox Night train, blackstar ht-5, mesa mini rec., og mange mange fler.. Husk å kikke brukt ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du finner en brukt (eller ny) Marshall Haze (MHZ40) eller kanskje en JVM. Et annet tips er Hughes & Kettner Statesman serien.

Dette er solide og greie rørforsterkere som spiller høyt nok til at du kan spille med andre/opptreden - dessuten gir de deg grei vreng og clean "rett ut av boksen" Prismessig stort sett litt over 4k, men på bruktmarkedet kan man finne mye fint.

Skal du ha noe som mest skal brukes på "gutterommet" eller til øving og gjerne skal ha masse innebygde effekter og muligheter, er Fender Mustang et hot tips for tiden. Da får du en kraftig forsterker for småpenger - men det er jo transistor/modeling da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.