Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Setius vs Regius!?


Dead Theory

Anbefalte innlegg

Hei..

Trond har gitt en god beskrivelse av gitarene. Jeg har som kjent begge to i huset, en Regius selv og en Setius til eldste av mine sønner.

Jeg synes ikke det er noen større forskjell i halsprofil på dem, ja den er der, men ikke en stor diff. Regius`n fremstår som mer ekslusiv i både design og produksjon. Man skjønner hvorfor den er dyrer etter å hatt den i fanget i 5 sekunder. Lydmessig i amp, kan jeg ikke bedømmer hvilken som er best da de har vidt forskjellige PU`s, men akustisk så er det litt mer resonant trykk i Regius. Tilgang til øvre bånd er også helt rå på Regiusen. Men når det kommer til ren spillbarhet, og det er jo tross alt det viktigste, så vinner Setius lett. Årsaken er halsen, eller rettere sagt materialvalg og finish på denne. Selv om begge har matt finish, så er Regius`n 100% smooth, mens Setius er noe mer strukturert i overflaten. Denne strukturen på Setuis gjør at den føles tørr og at det ikke "kladder" selv med svette hender. Helt unik finish..

Min Dream Guitar fra Mayones ville vært en Regius med samme materialvalg og struktur i halsen som en Setius.. Men det ender nok opp med enda en Setius i 2013 når neste pjokken skal konfirmeres, og har en våt drøm om en Maestro til meg sjæl når jeg runder 50.. 5 år å spare på, det bør gå. ;)

Skulle jeg anbefale en av de 2 vil min klare anbefaling være : Velg Setius, og bruk resten av penga på en Laboga Amp...

Men tar du en Regius, så for guds skyld velg med matt hals og bakside av kroppen :)

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Trond har gitt en god beskrivelse av gitarene. Jeg har som kjent begge to i huset, en Regius selv og en Setius til eldste av mine sønner.

Jeg synes ikke det er noen større forskjell i halsprofil på dem, ja den er der, men ikke en stor diff. Regius`n fremstår som mer ekslusiv i både design og produksjon. Man skjønner hvorfor den er dyrer etter å hatt den i fanget i 5 sekunder. Lydmessig i amp, kan jeg ikke bedømmer hvilken som er best da de har vidt forskjellige PU`s, men akustisk så er det litt mer resonant trykk i Regius. Tilgang til øvre bånd er også helt rå på Regiusen. Men når det kommer til ren spillbarhet, og det er jo tross alt det viktigste, så vinner Setius lett. årsaken er halsen, eller rettere sagt materialvalg og finish på denne. Selv om begge har matt finish, så er Regius`n 100% smooth, mens Setius er noe mer strukturert i overflaten. Denne strukturen på Setuis gjør at den føles tørr og at det ikke "kladder" selv med svette hender. Helt unik finish..

Min Dream Guitar fra Mayones ville vært en Regius med samme materialvalg og struktur i halsen som en Setius.. Men det ender nok opp med enda en Setius i 2013 når neste pjokken skal konfirmeres, og har en våt drøm om en Maestro til meg sjæl når jeg runder 50.. 5 år å spare på, det bør gå. ;)

Skulle jeg anbefale en av de 2 vil min klare anbefaling være : Velg Setius, og bruk resten av penga på en Laboga Amp...

Men tar du en Regius, så for guds skyld velg med matt hals og bakside av kroppen :)

Takk for et godt svar :) jeg ender nok på setius ja :) men står litt fast når det gjelder hvilke pickups jeg skal ha i den når den tid kommer. Har sett endel klipp ab BareKnuckle Aftermath på tuben, å synes de låter kung, men er det noen her inne som har prøvd dem?:) å kan gi litt tilbakemelding på hvordan de er i forhold til andre bareknuckles/EMG/SD osv? Hadde seymour duncan sh-8 i en gitar, å de var knall! Men syns det blir litt kjedelig med "vanlige" pickups når jeg først skak ha en såpass rå gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.