Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er mac stabil til cubase? multi core scalings problemer?


Anbefalte innlegg

Flere som misset poenget ser jeg :D

Nei, du er nok den enste. Du gjorde et forsøk på å være morsom ved å anntyde at gratisprogrammer for Windows som ikke fås for mac er spyware og liknende. Det er ofte et arument man hører fra apple fanboys, at har man mac så har man ikke problemer med slike programmer. Vel, jeg er Windows bruker og har aldri slik på maskinen min, men jeg har ikke tall påå hvor mange ganger Apple-konvertitter har fortalt meg at ETTER at de har byttet til mac har de ikke lenger hatt problemer med slik. Mao. har de hatt slikt på Windows-maskinene sine før de gikk over til mac. Slikt dukker ikke opp av seg selv, så på spørsmålet om hvorfor de velger å få slikt installert på maskinen sin får de selv svare på. Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hips-om-happ er det ganske enkelt... whatever rides your cup of tea og slikt ^_^

Cubase kjører veldig fint på Mac... vent litt... jeg er litt usikker på om det siste OS'et er spesielt kompatibelt. Snow Leopard er helt finfint, men jeg husker å ha lest om mange som fikk problemer med diverse plug-ins og slikt etter at de oppgraderte til Lion. Jeg holder meg til Snow Leopard ennå. Det funker, jeg liker det... hvorfor skifte?

Cubase kjører også veldig fint på PC, dog det anbefales å sette opp PC'n til å prioritere Cubase og tilhørende program/plugins... litt mer fikseri før en setter i gang.

Fjerne fancy-spancy i Windows, sørge for at ikke masse unødige og ressurskrevende programmer kjører i bakgrunnene eller plutselig kan avbryte økten. Aller helst holde den vekk fra nettet også for å få maks utbytte... men med dagens PC'er så er ikke dette ett must... bare anbefalt for å få mest ut av PC'n som studio maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er nok den enste. Du gjorde et forsøk på å være morsom ved å anntyde at gratisprogrammer for Windows som ikke fås for mac er spyware og liknende. Det er ofte et arument man hører fra apple fanboys, at har man mac så har man ikke problemer med slike programmer. Vel, jeg er Windows bruker og har aldri slik på maskinen min, men jeg har ikke tall påå hvor mange ganger Apple-konvertitter har fortalt meg at ETTER at de har byttet til mac har de ikke lenger hatt problemer med slik. Mao. har de hatt slikt på Windows-maskinene sine før de gikk over til mac. Slikt dukker ikke opp av seg selv, så på spørsmålet om hvorfor de velger å få slikt installert på maskinen sin får de selv svare på. Jeg vet ikke.

Innlegget var ment ironisk av akkurat samme grunner du nevner ^_^

Hilsen Carpal67, IT-Tekniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.