Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sjangerlære? Faktors rant!


Faktor

Anbefalte innlegg

Drittlåter som er lagd for å selge. Artistene du nevner er talentløse...

Er talent nødvendig for å lage låter som fenger?

Må man være musikalske genier for å lage god musikk?

Hvordan vet du at de er laget kun for å selge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk prøvd å la meg overbevise til å like techno/trance/sammefaen. Snodig nok liker jeg nesten ingenting, noe som i og for seg er rart, siden jeg gjerne hører på elektronika og annen samplet musikk.

Men techno og resten av den gjengen kan godt bare svinne litt hen for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schpongle er jo døds tøft, har også sansen for Eat Static (Par av de gamle Hawkwind gutta), samt Children of the Bong. Mye bra electronica ute og går hvis man styrer unna det meste som er uber kommersielt.

elektronika er da totalt annerledes enn techno?

hørt jaga jazzist? favorittgruppen min det, for en liten stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektronika faller inn under tekno(logisk musikk). Er bare iløpet av de siste årene at det har blitt mer stuereint og dermed har fått egen hylleplass i butikkene.

All elektronika er tekno, men ikke all tekno er elektronika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min egen sneversynte og navlebeskuende hverdag kan jeg informere d'herrer om at all mulig musikk tidligere nevnt i denne tråden for meg er klinkende likegyldig hvis eksistens er tilstede eller ikke, og hadde jeg kunnet velge, så hadde jeg valgt det bort fra min hverdag fullstendig. Årsaken til dette er at jeg er overhodet ikke interessert i å utvide min horisont i den retningen. Dette er forøvrig en diskusjon jeg ofte har med folk som går musikklinja,eller på konservatoriet,eller lignende instanser, og de sier alltid at det må jo være bra å utvide sin musikalske horisont og at man må høre på så mye som mulig for å bli en komplett og "ordentlig" musiker.

For min del må folk høre på hva de vil. Jeg er interessert i å høre på det JEG vil. Begrenser det meg, så er det en sjanse jeg er villig til å ta. At folk finner det irriterende at jeg ikke gir techno eller andre tvilsomme lydeksperimeter en sjanse, synes jeg er litt fint, men samtidig synes jeg synd på mennesker som innehar slik intoleranse, og det minner meg aldri så ørlite om visse FRP-figurer som i bibelbeltet trakasserer islam.

Jeg driter i hva andre hører på og hva de måtte synes om hva jeg hører på, og jeg ser ingen grunn til å måtte forandre på det. Men det er ikke mye rart at det er krig og konflikter i verden hvis man konstant skal gå rundt å irritere seg over uvesentlige detaljer.

Bottom line;det handler ikke om respekt for hverandres(musikk)smak, det handler om aksept for at vi er alle forskjellige. Jeg gjør som jeg vil. Og det gjør du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det henger sammen, faktor, men de aller fleste forbinder ikke Techno og Elektronika ala Jaga med hverandre.

Kommers Techno styrer jeg unna med så god klaring som overhodet mulig.

Det man renger som elektronika, derimot, kan jeg nyte i stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant at det er mye fordommer mot tekno

noe av det kommer av at noen skal være skikkelig tøffe rockere..

(hvis du ikke har nok selvironi til og glise litt av dette, så glem

at du leste det. )

personlig er jeg ikke veldig fan av sjangeren, dvs sånn dunke-dunke

musikk med samme basslinja som 98% av de andre sangene..

(dunk tsj dunk(dunk) tsj)

det finnes noe av sjangeren jeg kan høre på, selv om jeg skjelden gjør det, da er det enten moro sanger fra "gamle" dager, eller

musikalsk "trance" eller hva det kalles, som minner mer om litt moderne klassisk musikk enn det som skjender trommehinnene på utesteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittlåter som er lagd for å selge. Artistene du nevner er talentløse...

Er talent nødvendig for å lage låter som fenger?

Må man være musikalske genier for å lage god musikk?

Hvordan vet du at de er laget kun for å selge?

Det finnes også en gråsone. Man er ikke enten talentløs eller et musikalsk geni. Jeg har vel denne oppfatningen, fordi jeg har gått på Fræna ungdomskole der de arrangerer elevkvelder der de bare spiller kommersh tekno/trance. Synes ikke musikken er fengende i dag. Gjor det back then...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittlåter som er lagd for å selge. Artistene du nevner er talentløse...

Er talent nødvendig for å lage låter som fenger?

Må man være musikalske genier for å lage god musikk?

Hvordan vet du at de er laget kun for å selge?

Det finnes også en gråsone. Man er ikke enten talentløs eller et musikalsk geni. Jeg har vel denne oppfatningen, fordi jeg har gått på Fræna ungdomskole der de arrangerer elevkvelder der de bare spiller kommersh tekno/trance. Synes ikke musikken er fengende i dag. Gjor det back then...

Ganske enig med master. Det var virkelige drittlåter du ramsa opp.

Men smak og behag(vær så snill å beklag:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.