Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sjangerlære? Faktors rant!


Faktor

Anbefalte innlegg

Beklager for OT: Hvis mod's vil det kan dette flyttes til ny tråd.

Hvorfor er det så mange som ser skjevt på techno? vet folk bare ikke at det sjanger begrepet er et av de videste som finnes? at det skjuler seg ufattelig mye bra bak det ordet?

Jeg kan verdsette f.eks Photek - Modus Operandi. Det er techno, drum'n'bass, men det er utrolig melodisk og behaglig... mange minneverdige bassliner på den platen. De folka som lager melodier på mye trance (nå snakker vi onkli, ikke den typen som går på Radio1 eller NRK Mp3) har virkelig peiling på hva de driver på med. Hvorfor det felles hatet mot techno? Det finnes jo faen meg en festival her i bergen som heter Rock mot Techno. What's the big deal?

/rant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare sånn musikk ikke er noe innteressant.

Jeg vil bevare 70- tallsrocken! Jeg synes nymotens musikk ikke er noe særlig, det finnes jo selvsagt moderne band som er bra, men jeg synes det er blitt for mye kjedelig musikk de siste åra, generelt sett...

Og techno gjør ikke saken bedre!

Men de folkene som lager techno (ordentlig da) har jo sikkert mye peiling de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg skjønner at folk ikke liker en spesiell form for musikk, det er greit nok. Akkurat som at jeg ikke liker angstfylt nu-metal så må det være greit å ikke like tekno. Men det er mest den grenseløst fordomsfulle hatet som er mot tekno (og antakeligvis _alle_ dets undersjangre) som irriterer meg.

Det jeg også prøver å få frem er at det er inspirasjon å hente fra tekno og. Akkurat som at rapping inneholder kule og diggbare vokallinjer som er heavily synkopert, er det mye bra å hente fra teknoens verden.

Men for all del, er jo såklart kommersiell og ukommersiell musikk innenfor alle sjangre. Det gjelder punk og det gjelder tekno. Jeg er generelt en tilhenger av ukommersiell musikk, og med ukommersiell musikk så mener jeg musikk som det gjøres kompromisser med for å bedre treffe et publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke akkurat fordypet meg i sjangeren...

husker ikke hva noe trance eller tekno heter, interesserer meg bare ikke.

Finn en sang som du virkelig synes er bra, og så skal jeg finne den, høre og gi min vurdering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bryr seg om at ting er komersielle da?

In-grid - "Tu Es Foutu"

Aurora feat. Naimee Coleman - "Ordinary World"

Rollergirl - "Dear Jessie"

Tre knallfine kommersielle låter.

Drittlåter som er lagd for å selge. Artistene du nevner er talentløse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.