Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shredding


simon73

Anbefalte innlegg

Da jeg begynte å spille gitar var jeg jævla opphengt i det å øve teknikker og spille fort osv, gikk temmelig fort lei av alle øvelser, skalaer og musikkteori generelt så jeg slutta med den intense øvingen å bare spilte til backingtracks, lærte meg sanger og lagde egne låter, fikk mye mer glede ut av spillinga når eg fikk sluppet meg løs litt, å jeg lærte mye mer mye kjappere. Teknikker kommer av seg selv når du spiller. Du kommer til å bli drittlei hele gitaren vis du bare skal sitte å terpe på øvelser og skalaer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Guitar Pro 5,2 eller noe på nettet med 50.000 tabs. Der er det øvings tabs fra hele verden. Alle sangene hvor du kan spille tregt og fort. Mange lærer seg å spille gitar ved å lære "bare" sanger enn å øve på skalaer fordi det vil bli for kjedelig for utålmodige folk..

Få heller guitar pro 6.My bedre lyd og flere muligheter.

Kjøpte det i en musikkforettning til ca 600 kr.Beste kjøpet jeg har gjort omtrent når det gjelder gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke shredde, sweepe eller tappe overbevisende, men jeg har etterhvert opparbeidet meg en musikkforståelse og et «øre» for ting som gjør at det er relativt uproblematisk å slenge seg på det meste. :)

Jeg har bare spilt i 3 år så er selvfølgelig ingen mester eller over gjennomsnittet god eller på gjennomsnittet god.Men så vidt jeg har forstått er det viktigere med samspill og å spille rytmegitar.

Jeg setter mer pris på måten gitarister som Dave Mustaine,Jon Schaffer,Iron maiden gutta,Judas Priest osv. spiller på enn gitarister som Malmsten og Batio som spiller 2-5 minutter lange soloer.De er flinke selvfølgelig,men jeg synes shredding blir kjedelig og irriterende etter 1 minutt.

Maks 1 minutt på solo sier nå jeg.

Hvis man kan shredde sinnsyke soloer men har svak rytmeteknikk og sliter med å skifte akkorder er man vel ikke akkurat en gitargud?

Jeg vil heller høre en dyktig rytmegitarist over en som bare shredder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også gjelder vel utsagnet om; hvorfor ikke begge? Jeg ser ikke helt poenget i en diskusjon om hvorvidt man bør fokusere på shredding eller rytmegitar. For en gitarist skal man vel ideelt sett ikke utelukke noe som helst. Jeg personlig prøver ihvertfall å utforske alle aspekter ved instrumentet. Forskjellige måter å spille på, fort som sakte. Det beste en gitarist kan være for videreutvikling er vel å være nysgjerrig på instrumentet sitt. Det leder kanskje til nye og mer personlige tilnærmingsmetoder til gitaren. Vil nesten tørre å påstå at ingen av disse gitargudene og idolene som har fått denne statusen er dårlige på rytmegitar. Nesten garantert tvert imot.

Forstår meg ikke på at man som gitarister, musikere eller hvilken som helst kreative gren skal sette "regler", barrierer eller begrensninger for seg selv og egen læring. Det føler jeg man gjør ved å tenke i den retningen at det ene nesten utelukker det andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.