Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shredding


simon73

Anbefalte innlegg

Nope, å bli skikkelig god på noe tar stort sett 7500-10000 timer hvis man øver bra. Man kan selvfølgelig bruke hele livet å fortsatt være udugelig men de fleste slutter lenge før det.

Da har du en eller annen definisjon av god. Og det har vi diskutert før! Ingen gitarister er gode, for da må noen være best, og det går jo ikke. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor respekt for de som virkelig behersker instrumentet sitt. Ønsket selv å bli en virtous, men pga manglende selvdisiplin har ting stagnert, og da er det lett å rakke ned på de som virkelig kan greia si. Ikke allt som blir spillt fort og heftig er bra musikk, men det finnes masse bra der ute. Øv som faan og sluk teori, skalaer og allt du kommer over så kan du senere kulen litt og vite at du kan spille det meste. Men det viktigste er selvsagt feeling i spillet.

Ferdigheter kombinert med feeling er greia mener jeg, Bli så god du kan rett og slett.

Det har jeg misslyktes i :blush:

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det dummeste jeg hører er folk som går hardt løs på dette med tekniske ferdigheter, som om det å kunne spille fort er hele greia? - Går jo hovedsaklig ut på å kunne mestre flere teknikker, i hvilken verden er det dumt? - Har jo skjønt at enkelte teknikkhorer har ødelagt litt poenget med hele greia med sin programmert-aktige måte å spille på, men det betyr fortsatt ikke at teknikkøving er dumt ;)

Måtte bare si det, var ikke ment som angrep på noen som helst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man liker sånn kjapp musikk, har tid, ork og selvdisiplin nok, så er det bare å gi full gass og øve til krampa tar deg. Bare vær klar over at i et "vanlig" pop/rockband vil du sannsynligvis aldri dra maksimalt nytte av de flerfoldige tusen timene du har lagt bak deg på gutterommet.

Men uansett hva man skal øve til, så bør man ALLTID øve med metronom/komp/klikk/etc. Det er ingenting som er værre enn en "strikkmotorgitarist". :)

Hilsen en som overhodet ikke behersker å spille fort. (Jeg ligger ca akkurat midt i kategorien til Brekkvasselven ser det ut til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har aldri brukt særlig tid på å spille teknisk bra.

Likevel sier folk jeg sweeper når jeg spiller, folk sier jeg spiller fort og teknisk bra.

Jeg har bare øvd på saker og ting jeg synes er kjekt!

Om du er en utålmodig person, tror jeg dette er veien å gå.

Er du en skikkelig målrettet person, tror jeg du skal klare deg godt mtp målet ditt. Et godt tips kan være å ta noen timer hos en gitarlærer. Er de flink, kan de fort peke deg i en fin retning. Ikke bare med å lære deg sanger og skaler, men de kan også fortelle deg hva som er lurt å øve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at i et "vanlig" pop/rockband vil du sannsynligvis aldri dra maksimalt nytte av de flerfoldige tusen timene du har lagt bak deg på gutterommet.

Var en som skrev det her på HRI og det stemmer i veldig stor grad.

"I really believe that what separates the masters from the amateurs is that they can play over simple chord changes ( and i mean freebird not giant steps ) really good without disrupting their melody lines, they always have great rhythm playing/timing, plus phrasing and bends that are actually in tune. If you can compliment this with a decent tone and great vibrato you have everything you´ll ever need covered imo."

Det er fett å kunne spille fort men det det er greit å spørre seg selv om hva man skal bruke tid på her i livet. Bortsett fra Beat It, hvor mange andre sanger som noen som helst gidder å høre på finner man en tapping solo? Hvilke låter kan du nevne som noen som helst andre enn gitarister hører på hvor det er sweeping involvert? Og ikke minst hvor mange har du ikke hørt som øver på tekniske ting som fortsatt ikke mestrer "da basics" nevnt over. Hvis du hører en indre stemme som skriker at det eneste som betyr noe her i livet er å øve øve øve så du kan spille fort fort fort og du har tid til overs så for all del kjør i vei, men vi er endel som har sett de som kom ut på andre enden uten å være nevneverdig klokere på meningen med livet...........

Jeg deler gjerne mine erfaringer med hva jeg øvde på men inrømmer også gladelig at fy faen jeg har pissa bort mye tid......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del gir/kanskje mest ga øvingen på slikt glede ved at man følte at man behersket ting bedre og bedre. Jeg spiller gitar for å glede meg selv, og da er det ikke så nøye hva som er kult for andre.

Å føle man behersker noe bedre og bedre gir en ubeskrivelig glede uansett om man ikke får vist det frem for alle.

Synes ikke man bruker tid unødvendig om man liker det.

BTW shredding er jo et hav av følelser om man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det dummeste jeg hører er folk som går hardt løs på dette med tekniske ferdigheter, som om det å kunne spille fort er hele greia? - Går jo hovedsaklig ut på å kunne mestre flere teknikker, i hvilken verden er det dumt? - Har jo skjønt at enkelte teknikkhorer har ødelagt litt poenget med hele greia med sin programmert-aktige måte å spille på, men det betyr fortsatt ikke at teknikkøving er dumt ;)

Måtte bare si det, var ikke ment som angrep på noen som helst :P

Det er forskjell på teknikkøving og shredding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.