Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shredding


simon73

Anbefalte innlegg

"Istedenfor å svare på det du spør om, her er et par massive innlegg der jeg prøver å få deg til å gjøre det totalt motsatte av det du spør om."

Hvis man vil sitte og øve lenge på å bli kjapp og teknisk dyktig, da bør man få lov å gjøre det uten å måtte vasse gjennom en hel masse moralprekener om hvor uviktig det er å gjøre nettopp dette. Klart det finnes utallige gitarister som helst aldri skulle hørt "Scarified" og blitt inspirert, men hva så? La gutten få øve på det han vil øve på. Så lenge han trives med det så har ingen av oss noe med hva han bruker tiden sin til.

Too little too late.............. si det er ironi, pleeeese. Men det er det ikke og det gjør det kanskje enda morsommere. DOH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en rang når det gjelder ting som er akseptert. Veldig få, om noen, ville sagt at det lønner seg å øve på å spille fort i en tråd hvor noen spør om tips til samspill. Greit nok, mange har erfart at denne typen øving er bortkastet. Det kunne også noen fortalt Guthrie Govan. Ville vi da hørt om han i dag?

"Hjelper ikke hvor mye du øver! JEG klarte ikke å komme gjennom nåløyet, så da har ikke DU en sjanse i havet!" - Det finnes en mulighet for at andre har de rette forutsetningene for å lykkes - hva det nå enn er å lykkes. Ettersom målet er sagt å være begrenset til å spille hva han selv synes er morsomt å spille, hvor fornuftig er det da å spille sammen med andre? Han kan spille sammen med andre i 10.000 timer uten å få det ene øyeblikket med ekstase som han muligens kan oppnå ved å spille en spesiell solo - alene - for seg selv - på et rom hvor ingen andre kan høre hva han spiller.

Men, klart, så lenge alle er enige om at det beste er å spille sammen med andre så er det det han må gjøre. :)

Spiller du for deg selv, spill hva du vil. Skal du spille for andre, spill det som kreves, med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan spille sammen med andre i 10.000 timer uten å få det ene øyeblikket med ekstase som han muligens kan oppnå ved å spille en spesiell solo - alene - for seg selv - på et rom hvor ingen andre kan høre hva han spiller.

aloneqy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hadde visst hvem Petter Northug er om de ikke hadde vist ski på tv heller...

Med mindre de leser aviser... Sånn er det med alle. Hva heter gitaristen i Vikingarna? Ikke vet jeg (selv om han som var der før faktisk var en kløpper). Du legger altså vekt på å bli kjent for å lykkes, andre vil ikke bry seg om det og heller synes at rampelyset er mer for Bieber og hans like. Du kan mislike Guthrie så mye du vil, men det er veldig vanskelig å komme bort fra at han gjør det bra ene og alene pga gitaren. Northug skulle kanskje heller konsentrert seg om å gå på ski sammen med andre. Det er underholdning det er snakk om, i det format hver enkelt liker det. Gutterommet er like bra som hvilken som helst scene, hovedsaken må være at folk spiller, og ikke at de spiller "sakte nok til å spille bra".

PS.

Guthrie Govan er jo en sånn fyr som KUN gitarister vet hvem er, jeg hadde ikke hørt fnugg om ham før en eller annen nevnte ham her på forumet. Og da ligner det mer på idrett enn musikk spør du meg ass :rolleyes:

Skal være litt forsiktig her, men sier du at ettersom du ikke visste hvem det var så er du ingen gitarist, og dessuten da du fikk høre om ham så ble hans musikk idrett? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til innkjøp av bibelen aka Speed Mechanics for Lead Guitar, skaff deg en metronom, kutt ut andre hobbyer, slutt å se på TV, unngå kamerater og damer i fem år og du kan garantert legge ut en video på youtube som får hundrevis av kommentarer hvor alle (bortsett fra DragonForce-fansen) sier at gitarspilling først og fremst er følelse og innlevelse.

Men for å være litt seriøs, sjekk ut Speed Mechanics... av Troy Stetina. Jeg har boka og den er veldig god. Det jeg derimot ikke har er tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.