Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tilbakemelding på mix


Atomic

Anbefalte innlegg

Etter en gjennomlytting på et sett med "gamerheadsett", så synes jeg at:

Vokalen er høy og klar. Det synes jeg er positivt. Alt for mange mikser der uten der man knapt kan høre vokkisen.

Lydbildet er naturlig og åpent. Det liker jeg.

Bassen kan være litt fyldigere. Nivået er OK, men den kan fetes opp litt. (Jeg er bassist.. )

Er trommene panorert litt vel mye? Det passer liksom ikke helt i stereoperspektivet/plassering i lydbildet.

Ellers er dette slik jeg ser det en god miks. Kanskje litt vel åpen og ærlig, den avslører enkelte ting som det kanskje ikke er så enkelt å gjøre noe med. Dette går jo ikke egentlig på miksen, men heller på hva som er gjort. Det er da ikke graverende, jeg synes det er en god og sjarmerende låt, men kanskje litt vel "demopreget".

- Vokkisen høres litt anspent og kanskje litt uoppvarmet ut. Et par sure toner, men for all del, ikke ille.

Litt lavere skuldre, og litt mindre kniping av diverse muskler?

- Er gitaren som brukes riktig intonert/helt stemt? I sammenhengen funker det i og for seg, men det er noe der.

Jeg er da ingen ekspert. Det er enklere å kritisere enn å gjøre det bedre selv. Synes sånne opptak som ikke er "overproduserte" er fine å høre på. Likte dette, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ha breiere pan, prøv litt streng LCR-miksing, det rocker

ville lagt gitaren til ene siden og pianoet til andre, da vil det bli enklere å høre begge instrumenter og miksen din blir brei og feit

kul skarp

vokalen er av og til litt spiss, kanskje litt mindre 2-4k på de partiene der hun tar i

har du comp på masteren?

elgitaren på introen er veldig tynn, ville tatt av noe 2-5 k og matet på noe nedre mellomtone et sted

evt prøvd litt saturation eller vreng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Har hørt gjennom mitt stereoanlegg.Vokalen er litt spiss,ja.Kanskje mye diskant i reverb'en ? Gitaren kunne godt trengt litt delay og mer bånn/mlm-tone.Hele mixen høres ganske

diskantaktig ut gjennom mitt anlegg.Tror det er skrudd bort mye mellomtone ? Hva er det hun synger ? ooooh, it's so inside me ? Får ikke tak i teksten der.

Ellers en feelgood-låt deluxe ! Meget bra tromming,fine variasjoner og fin vekslende bruk av hihat og ride.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.