Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg skal søke meg inn på Trøndertun folkehøgskole. trenger tips


Pink-Sabbath

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å søke meg inn på både rock og gitarlinja, men eneste probleme mitt er at jeg er usikker på hva slags demo jeg skal sende inn

jeg vet at det er mang gitarister som sikkert er mye flinkere enn meg som søker. Å derfor sliter jeg med å komme på noe som virkelig kan imponere, men som samtidig ikke er så vankelig at man må være jeff beck eller satriani for å spille

jeg er 23 å har spilt i 6 år nå, teknisk er jeg ganske ok, jeg ser at jeg har potensialet, trenger bare skikkelig veiledning, derfor syns jeg det hadde vært perfekt å komme inn

så om dere som eventuelt har gått på trøndertun gitar/rocklinja eller andre har noen tips, så er det bare å slenge de ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

demoen min besto såvidt jeg husker av én låt av bandet jeg spilte i (som ikke var mye å skryte av) og to spor spilt inn på PC'en via en pocket pod. Disse var heller ikke mye å skryte av, men de viste spekteret av kompetanse jeg satt inne med. Blant elevene i det kullet var jeg nok i bunnsjiktet når det gjelder ferdighet og musikalsk kunnskap. I tekstdelen av søknaden gjorde jeg rede for min interesse innen musikk og poenget at særlig det å skrive musikk er noe jeg liker. Jeg poengterte også det at jeg hadde lyst til å være del av miljøet på skolen.

Også la jeg ved referanser. Fra gitarlærer, musikklærer på ungdomsskolen (!) der jeg var med i "orkesteret" i musikaloppsetningene alle tre årene, samt læreren jeg hadde da jeg var med på bandprogrammet på kulturskolen i Trondheim.

Hva som ga utslag vet jeg ikke. Det viktigste er nok at du viser hva du kan på demoen, og skriver en god tekst. Hiv inn referanser om du kan, skader garantert ikke. Trøndertun var i alle fall et jævlig fett år i livet mitt, og det var der jeg traff alle de jeg spiller med nå. Jeg er nok av den typen som er mer gira på å spille gitar i band, enn å spille gitar. Så jeg var kanskje ikke så populær blant gitarlærerne. Særlig Gabben. Men han er ei klyse. Spille kan han dog.

Trøndertun var i alle fall en kjempeopplevelse for meg, og om du ønsker å utvikle deg vil du ha all verden med mulighet til det. Bare gjør en ærlig innsats med søknaden og søk innen fristen så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens :) det ga meg litt klarere sti på hvordan jeg ska gå fram :)

greia er at jeg har for det meste spillt alene, og covra noe nå og da av band jeg liker osv, Jeg spilte i band for 3 år sia, men ingen av oss i bande hadde no særlig erfaring med samspill, så det gikk litt skeis der, så da bestemte jeg meg for å heller fokusere på gitarteknikk og forbedre meg selv uten bande (for det kom ingen vei :P)

probleme mitt er jo kreativitet, jeg har det tekniske helt greit (jeg er ingen paul gilbert eller malmsteen men har potensialet) har som sagt spilt i 6 år, men å improvisere er jeg treg på, så jeg regner med jeg ska prøve meg på no coverlåt.. å band har jeg heller ikke å spille med, så jeg får vel ta no backing track av en eller annen sort

jeg planlegger å gjøre meg ferdig innen 10 dager før jeg sender det inn.. så planen min er å covre en elr annen låt som ikke mange andre tar som feks back in black, hey joe, sweet child of mine osv

skillsene mine ligger mest innenfor klassisk rock, metal og blues

har dere noen tips til hvilke låter jeg kanskje burde prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er til sammen rundt 100 musikere på trøndertun, så jeg tror du kommer inn om du viser interesse. Jeg skal faktisk også søke der :) på enten Rock, Jazz eller førsteprioritet: Lydteknikk.. Så, det kan jo godt hende vi treffes der! ;)

Sloppy, men jeg tror jeg skal bruke dette som en av mine låter som jeg sender inn.. er en one-take, så.. ja..

ikke forvent for mye :P

http://soundcloud.com/kurt-caparison/wonderful-slippery

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er til sammen rundt 100 musikere på trøndertun, så jeg tror du kommer inn om du viser interesse. Jeg skal faktisk også søke der :) på enten Rock, Jazz eller førsteprioritet: Lydteknikk.. Så, det kan jo godt hende vi treffes der! ;)

Sloppy, men jeg tror jeg skal bruke dette som en av mine låter som jeg sender inn.. er en one-take, så.. ja..

ikke forvent for mye :P

http://soundcloud.com/kurt-caparison/wonderful-slippery

det va jo ganske bra spør du meg jazzy :) har du lagt på spor selv eller? isåfall hvordan får du til å legge på trommer? har null erfaring med det:p

jeg tror ikke jeg klarer å komme så nære som det klippe ditt, men ska prøve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg gjorde i min ungdom, var å IKKE søke :( Det angrer jeg på i dag da jeg i det daglige ikke driver med det jeg ønsker å gjøre mest av alt.....som store deler av befolkningen antar jeg!?! Ville gjerne vært proff musiker eller noe i den gata, men går til daglig som vaktmester/ "altmuligmann" på et hotell!! Ikke det at det er så forferdelig, men tenk å ha vært ung og gjort de rette valg??

Min oppfordring: Spill inn og søk :) Da har du ivertfall gjort hva du kan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk å spille inn Pinball wizard av Who som et av demoene, for å vise litt fosrskjellige stiler

så tenkte jeg på castles made of sand med Hendrix

jeg vil være litt forsiktig med impro, for jeg er ikke super på det,

men hva syns dere?

Jeg synes at pinball wizard er et bra valg, en god gammel sang som jeg ser på som udødelig :) Jeg håper du kommer inn og får en fin opplevelse =) husk å levere inn før fristen går ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at pinball wizard er et bra valg, en god gammel sang som jeg ser på som udødelig :) Jeg håper du kommer inn og får en fin opplevelse =) husk å levere inn før fristen går ut :)

Tusen takk:) jeg driver å øver nå til dags for å få et bra resultat, ska levere inn iløpet av neste uke tenkte jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! Skal søke trøndertun selv, men trenger litt hjelp! For de skal jo ha demo, og du kan søke online eller sende i posten. Men om jeg søker online, skal jeg bare sende demoen i posten samme dag eller hvordan planlegger du/dere dette? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.