Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NNG Guitars Bangkok?


REBELLO

Anbefalte innlegg

Skal til Bangkok tidlig/medio februar. Sporet derfor raskere en raskest opp denne:

http://www.nngguitars.com/home.php

Tenkte derfor jeg skulle avlegge dem et besøk og muligens kjøpe en elgitar.

Har sett meg ut: The Tysdy model, second set eller third set. Tenkte att jeg skulle ta med eigne pickups muligens..

Mener jeg har sett gitarene gå for rundt 2000$ på det internasjonale marked, men det er lite konkret informasjon å finne. Ikke opplyser dem om priser på hjemmesiden heller.

Så det jeg lurer på om noen vet noe om merket eller har noen synspunkter på hva man bør betale for en Tysdy model i Bangkok..i forhold til spesifikasjon dem spesifiserer. 2000$ virker ihvertfall mildt sagt i stiveste laget ved et fabrikk besøk der nede..

Skulle noen ha verdifulle erfaringer med gitar fabrikk besøk i Asia generelt er jo dette også dette spennede for dem fleste vi jeg tro.

(Please ikke la dette bli en tråd om hvordan man kan få med seg gitaren hjem uten å betale toll osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om butikken eller gitarene. $2000 er uansett en del penger for en gitar, og du vil jo heller ikke support på en slik gitar i Norge. Delene som er oppgitt (Gotoh og Wilkinson) er ting som florerer på f.eks. Ebay, og selv om det er en grei kvalitet, så er det ikke påkostede greier.

Det som evt. skulle forsvare en pris på $2000 må være håndverket og kvaliteten på hals, kropp, finish og hvordan gitaren er å sette opp og spille på. Det kan man kun vurdere på nært hold.

Jeg ville ikke gitt $2000 for en slik. Da ville jeg heller spart bittelitt til og gått for en Mayones.

God tur!

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000$ ??

Med mindre Bangkok plutselig har blitt det nye Japan er det vel sånn ca en null for mye i den prisen (sammenlignet med det øvrige asiatiske markedet, med unntak av Japan) 2000$ er Fender top of the line (serieproduserte gitarer) og du begynner å nærme deg f.eks Suhr prismessig..

Jeg har aldri hørt om disse gitarene, og selv om de skulle vise seg å være svært gode, tipper jeg dette er en gitar du umulig kunne oppnådd noe i nærheten av 2000$ for på bruktmarkedet. For å være helt ærlig tror jeg du ville få vanskeligheter med å selge en slik gitar i Norge i det hele tatt på bruktmarkedet.

Vel, det er hva jeg tror - jeg sier ikke at det nødvendigvis er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde et Google-søk, og det virker jo som gode gitarer. Ser også ut til at prisen varierer etter type, $500 og oppover, slett ikke noen upris. Ligger et par omtaler på Harmony Central, og en del videoer på Youtube. Er litt fan av å finne litt andre gitarer enn det alle andre har, og dette er jo en god mulighet. Bakdelen er sjølsagt at videresalg er vanskelig.

Tysdy Third video her:

Isara First set var jo en vanvittig nydelig gitar, men Tysdy Third var jo også usedvanlig vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk en pris fra dem.

En Tysdy model second set lå på ca 5000-6000kr tror jeg..slettet mailen.

Det er vel kanskje noenlunde rett pris for denne gitaren i Norge. Men jeg nekter å betale denne prisen i et "smug" i Bangkok.

Får se om jeg stikker innom dem, hadde vært artig å se produksjon og fasilitetene..

Ved et kjøp ser jeg mer på det som et artig ferieminne som jeg uansett ikke vurderer salgsmulighetene på senere. Klarer jeg å få en bra pris blir det også en hyggelig deal.

Rapport kommer i såfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.