Web Analytics
Jump to content

Beste gigbag for Les Paul med mye lommeplass?

siimen

Recommended Posts

Er det noen somhar forslag til en gigbag for Les Paul som har mye lommeplass til kabler og drikkeflaske, og godt polstret? Skal helst ha skikkelig nakkestøtte, være bra glidelåser, håndtak for bæring, og meget gode skulderstropper. Er den ekstra tykk så den tåler bittelitt kulde er dette også bra. Støtte for halsen av gitaren ser jeg som en selvfølge til gigbagger..

Selv har jeg hatt en Hagstrøm bag da jeg hadde Hagstrøm Swede, og den var ganske god.. Bruker en Ritter bag nå, men den er til strat og litt trang for gitaren.

Jeg så noen veldig bra svenske gigbagger på Guitar Workshop sist jeg var der. Aberet er at det er et svensk flagg på de bare. :P

Jeg husker ikke prisen eller merket, men de så ut som midt i blinken for deg. Muligens noen her som skjønner hvilket merke jeg prater om?

Selv har jeg hatt en Hagstrøm bag da jeg hadde Hagstrøm Swede, og den var ganske god..

En hagbag til superswede vil jo passe en les paul. Prøve å få tak i en sånn?

Har ikke noe å utsette på min hagstrom super swede bag vertfall :)

Jajaja.. Har testet en slik ja, og lurer på om det finnes bedre? :)

Edited by siimen

Vi ska på turne till Kina med bandet så jag letade för en stund sedan efter en softbag som samtidigt är tillräckligt stabil för att sända med fly (i Kina är det tåg som gäller, ingen van, så allt utstyr må bäras och därmed också vara portabelt) och då läste jag om både Reunion blues och Mono och baserat på vad jag läste på internet så landade jag på en Reunion Blues. Den är väldigt stabil och bra polstrat, det känns inte alltför fel att sätta sig på den med gitar i eller bara släppa den ned i backen från bärehöjde. Jag är nöjd och jag kommer att använda den när vi spelar i Norge också, känns säkrare än hardcaset. Det är helt okej med lommeplass faktiskt, jag får utan problem plats med hela pedalbrettet (hmmm, kanske säger mer om mitt pedalbrett än om gigbagen :) ). Men Mono verkar också vara stabila saker.

Hur RB:n fungerar som flightcase får jag komma tillbaka till när det är testat och gitaren är most :) .