Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger til Morgan E490CE


evenB

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Jeg har et lite spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på. Jeg har en Morgan E490CE Thinline -gitar som jeg skal bytte strenger på. Nå har jeg vært å kjøpt strenger to ganger av type 0.11/.052 inch. Men etter å ha satt på den høye-E strengen først så ligger den bare å subber nedpå bånda.

Er det noen som har peiling og tips til hva jeg slags strenger jeg bør prøve ut?

også ett annet spørsmål, som forsåvidt er grunnen til at jeg vil bytte strenger. Den høye E-strengen og G-strenger min lager en stygg skurre lyd når jeg strummer. kan det være at jeg har strummet for hardt at det har blitt sånn?

håper på svar:)

evenB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Action din ligger for lavt..

Sånn fort forklart så er det at den delen bak på gitaren din (brua) der strengene ligger oppå er justert inn såpass lavt at strengen ligger å klirrer nedpå bånda dine,

Så jo hardere du strummer jo mer sannsynlig er at de går nedpå, Dette igjen blir værre vis du går opp i tykkelse på strengene. Det du da gjør er at du kan justere brua opp slik at strengene får mer klaring ned til bånda.

Hvor mye er hva man liker, Rytme spillere liker ofte å ha de litt høyt slik at de kan slå med mer kraft uten at det klirrer, mens solo/lead spillere ofte vil ha de litt lavere, eller midt i mellom ettersom..

Det finnes guider til hvordan dette gjøres på nettet så du kan søke på "Guitar, How adjust action", eller du kan få den lokale musikk sjappa til å justere hele gitaren, så sier du at du vil ha strengene litt høyere slik at det ikke klirrer, Dette koster vel fra en 200 til 400 ettersom hvilken butikk det er. Eller du kan prøve selv først, da det som nevt er mange fine guider på nettet :)

Helt nye strenger vil uansett klirre litt i starten som regel, Men slikt klirr høres sjeldent om du spiller gjennom en forsterker

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.