Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Da hadde man vist en øks til ^^,


Concker

Anbefalte innlegg

Hehe, ble vist en gitar til gitt :blush:

Har sittet å hatt gas på en les paul type gitar en liten stund, hovedsaklig siden humbucker gitaren min som har vært trofast i over 10 år begynner å merke slitet, var jo tross alt første el-gitaren min^^

Så har sittet å sett litt på Agile 3100, men var få inne på lager, samt prisen ble fort 5/6000kr + til Norge, noe som ble litt mye da jeg lever på en lærling lønn et par måneder til med usikker framtid, Men jaja nok om det, Satt nå vertfall å så litt på finn, så kom jeg da over en Hagstrøm Superswede som sto i Tønsberg, Fin fishish, godt tatt vare på, gikk så inn å leste litt tester samt så litt på youtube, Virket som en meget god gitar.

Så jeg begynte å prute litt angående pris å møtested, og som den hyggelige selgeren han var fikk jeg han til å møtes på Lunner og total prisen ble på 3000 :) Så da måtte jeg bare slå til!

post-9164-0-69988700-1325864642_thumb.jp

post-9164-0-82775700-1325864676_thumb.jp

post-9164-0-21243500-1325864718_thumb.jp

post-9164-0-44135900-1325864750_thumb.jp

post-9164-0-95704600-1325864785_thumb.jp

Har ikke hatt tid til å virkelig få testet den, men førsteinntrykket var meget bra!

Låter veldig bra med Marshall modellering på Mustang 3 Ampen, Singel coils er bra, men til litt mer vreng så er det helt klart humbuckers som varmer ørene mine!

Veldig god å litt tykkere hals kontra Telecastere`n min som er litt i den tynneste laget etter min smak, Veldig lik Epiphone sg'n.

Klart den veier også en del, men siden den er formet slik at du får en myk og rund kant rundt brysten/magen/beina? Eller hvor du enn har gitaren når du spiller gjør at den er veldig!!! komfortabel. Blir vel litt bortskjemt nå siden er vandt med telecastere`n som har helt rette kanter :D

Tror jeg har gjort en ganske bra kjøp her så blir spennende framover når får testet den, Eneste jeg har og utsette er at halsen er plassert veldig langt ned på selve kroppen slik at bånd 12 og videre blir veldig vonde å spille på da jeg er vandt med både sg'n og tele'n som halsen er plassert veldig langt opp slik at du har cutaway langs nesten hele halsen, men dette blir vel igjen litt vanesak med tiden.

Gitaren har forøvrig også rett før salg vert inne på service så alt er intonert, justert osv, men måtte være 09 eller noe D`Addario strenger som da ble satt på, så ble veldig kvalmt å spille på da jeg vanligvis bruker 011 Pure Blues på sg'n og 012 på Tele'n, Samt jeg synes D`Addario strenger låter helt jævlig.. men meg om det, Fikk slengt på 011 på den så ble det helt konge! :wub:

Så spørs om denne vil få noe mer spilletid en Sg'n framover, litt synd egentlig for er drøyt 2 år siden jeg oppgraderte alt av elektronikk osv på den, så den låter veldig bra, men dessverre er det en god del jobb med og slipe hals, skifte nut, krone frets +++ som må gjøres for at den skal bli helt 100.. Men det vil bli gjort engang fram i framtiden siden den har en høy sentimental verdi.

Får vel slenge med et bilde av SG'n også :)

post-9164-0-12166000-1325865495_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.