Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hughes & Kettner


Anbefalte innlegg

Det er helt utrolig hvorfor ikke flere har fått øynene oppe for disse forsterkerene. Leste på forumet her at det var en som ikke ville ha Hughes & Kettner på grunn av at navnet ikke veide nok. Da mener jeg ihvertfall at man har bommet totalt.

Har dere hatt noen problem med ampene deres på noen måte? Rør som streiker raskt, dårlig lodding etc?

Har lett en del om ting jeg skal være ops på når det kommer til H&K, men foreløbig så er det bare gode ord å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåste et originalt utgangsrør på en Puretone, som også kortslutta strømtilkoblinga = helt død. Men slikt kan jo skje med et hvilket som helst produkt. Blei fixa, og det skjedde aldri noe mer på den tiden jeg hadde ampen. Solgte den til ei rockeberte i Oslo, som spiller i et band hvor de hadde en slik amp fra før. Hun var ekstatisk da hun fikk tak i min for en grisebillig penge.

Det er som Nissefeiten skriver, det er helt utrolig at folk ikke har fått øynene opp for disse ampene. Forsøkte å annonsere Puretonen 2 ganger på GN, ikke en kjeft som var interessert. Nypris på ampen var 28k, forsøkte å få den solgt for 5-6, så god som ny, defacto, ikke ei ripe noe sted.

Men men, dama blei ihvertfall lykkelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1996 Hughes & Kettner Tube100 er rå den og. Ville ha Engl fremfor Marshall, men endte opp med H&K etter første pådrag med riff og dimebag divebombs.. Virker som den tar de høyere Hertza på overtoner bedre og var bygd solid uten feedback som Chassiet til Engl jeg prøvde ga. V30 Kabinettet fremfor Greenbacks var også ett viktig valg til mer Dimmu sjanger. En kompis har Greenbacks til Tømmermenn sangen Svarte Menn. Og til sånne treigere riff er Greenbacks best føler jeg..

Har hørt at de nyere Triampene var bygd dårligere enn de eldre. Men de nye er vel forbedret igjen håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er det noen her som har erfaring med Trilogy i forhold til elementer? Jeg leser noen steder på nett at denne ampen er kresen når det gjelder kabinetter. hjemmesiden deres annbefaler vintage 30.selv har jeg 12GT-75, og lurer på å gjøre en forandring snart...

tenkte kanskje å kjøre x formasjon med vintage 30 og gt 75 elementer.....noen som har prøvd det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nylig lunchbox ampen deres; en Tubemeister 18. Allsidig sak!

Hall, du kan ikke bare skrive det der!! Fortell, fortell!! Har du prøvd den live? Hvor kjøpte du den?

Jeg prøvde den i NAMM i år og det virket veeeldig lovende, men det er ikke det samme å prøve den midt i alt det kaoset enn rolig hjemme eller på øvingslokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok sorry da!

Kjøpte den fra Thomann, sjangset på det etter å ha lest noen gode reviews.

Har prøvd så vidt på 1 watt hjemme og ble positivt overrasket.

Har også skrudd opp på øvingslokalet på 18watt (kun én øving). Der syns jeg den skreik bra når dro på med gain, men det får jeg vel orden på etterhvert. Bra tilbakemeldinger på lyden.

Hva skal man si om lyden? Du kan spille ganske høyt clean, Drive-kanalen har bra range og Lead-kanalen har mer en nok på lager.

La også merke til at den er veldig anslagsfølsom som røramper gjerne er..

Skal teste litt mer i kveld så mulig det kommer en oppdatering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, jeg er fornøyd. Etter å ha spilt på JetCity 20 i noen år sliter jeg fortsatt med alle innstillingene! (JCA kan bare rock'n'roll men det gjør den veldig bra - ihvertfall etter røroppgraderinger).

TM18 derimot har det meste ombord. Syns den holder definisjonen selv om du er på Lead-kanalen og vrenger på (kan forresten tilføye at den støyer mindre enn Orange TT ref forrige post fra meg). Tar pedaler greit og spiller høyt (i sin klasse - høyere enn JCA og TT).

Fra Thomann ble det rundt 4300,- levert på døra. Til den prisen får du mye forsterker vil jeg si.

En av de feteste forsterkerne jeg har hørt live var en H&K Triamp så det påvirket også mitt valg å sjangse på denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.