Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Har Hughes & Kettner Coreblade forsterker som jeg forguder, et sant monster. Jeg har prøvd litt fortvilt å lete opp flere som har denne ampen evt en annen Hughes & Kettner amp for å høste inn noen erfaringer, so far, no joy.

Er det noen i dette forumet som har H&K forsterkere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, jeg er fornøyd. Etter å ha spilt på JetCity 20 i noen år sliter jeg fortsatt med alle innstillingene! (JCA kan bare rock'n'roll men det gjør den veldig bra - ihvertfall etter røroppgraderinger). T

Uff, dere skriver så mye fint om Hughes & Kettner at jeg får veldig lyst på en slik selv Mulig det her er litt frekt å spørre om, men er det noen som tenker på selge noen av disse forsterkerne?

1. Har ingen erfaring, men dette skjer jo hele tiden på ebay, så det går sikkert greit. 2. Du får antagelig en amp for 110 volt. 3. SM Quad EL 84 er en knallamp, bare spør Oslogutten...

Jeg har en Statesman Dual 6L6 (2x12" combo)

Jeg er så fornøyd med den forsterkeren at du vil ikke tro det. Det eneste problemet med den er vel at den veier en hel god del.

HK har vel for tiden ingen stor/seriøs forhandler/importør i Norge, noe som er synd da dette er veldig gode forsterkere som gir deg mye for pengene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme inntrykket har jeg. Mye kvalitetsamp for pengene. Hari kke eid en H&K selv, men har hørt dem ved flere anledninger, og kjenner gitarister som har hatt det. Er særlig imponert over Trilogy forsterkeren jeg da, ut av de jeg har hørt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en Duotone-topp som låt veldig bra med tilhørende kabinett. Bra renlyd og god klassisk vreng, men den passet ikke til det jeg likte å spella. Den krevde et par ørepropper også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har, og har hatt flere H&K, men pr idag har jeg en Statesman dual EL34 topp, samt en tube50 combo.

Har og hatt tube50 topp, samt en Triamp mkI og et par Triamp mkII'er.

er overvettes fornøyd med alle disse, og de er bygde for å tåle 3 verdenskrig. Topp kvalitet og lydmessig helt panser.

Digger spesiellt Statesman'en, men det er dog ingen metal amp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Statesman Dual 6L6 (2x12" combo)

Jeg er så fornøyd med den forsterkeren at du vil ikke tro det. Det eneste problemet med den er vel at den veier en hel god del.

HK har vel for tiden ingen stor/seriøs forhandler/importør i Norge, noe som er synd da dette er veldig gode forsterkere som gir deg mye for pengene.

Statesman Quad el 84 var det jeg hadde/har :P Nå husker jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En i klassen min har en gammel Hughes And Kettner ATTAX combo som låter helt sinnsykt bæsj. Har serriøst aldri hørt en amp med så dårlig vrengkanal. Lyden minner om slike amper som følger med gitarpakker til en tusenlapp. Helt sinnsykt dårlig, med andre ord. Det at ampen har ett 6 eller 8 tommer element med en ørliten magnet hjelper nok ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En i klassen min har en gammel Hughes And Kettner ATTAX combo som låter helt sinnsykt bæsj. Har serriøst aldri hørt en amp med så dårlig vrengkanal. Lyden minner om slike amper som følger med gitarpakker til en tusenlapp. Helt sinnsykt dårlig, med andre ord. Det at ampen har ett 6 eller 8 tommer element med en ørliten magnet hjelper nok ikke.

Vel, små transistorcomboer med 6 eller 8 tommers element med nypris tilsvarende en handlekurv med matvarer pleier kanskje ofte ikke å imponere så fryktelig? Prøv en av rørforsterkerne på 50-100watt så tenker jeg du skifter litt oppfatning..

Har, og har hatt flere H&K, men pr idag har jeg en Statesman dual EL34 topp....

Digger spesiellt Statesman'en, men det er dog ingen metal amp.

Dual EL34 er en utrolig fet forsterker! Spesielt hvis ikke kjempeclean med enormt headroom er det aller viktigste. Egentlig er hele statesman serien utrolig bra. Og som du sier byggekvaliteten er... Tysk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en H&K Puretone Combo, 25 watt 112. Spilte vanvittig høyt, og helt dønn reint. Utrolig god byggekvalitet, ikke noe som helst å sette fingeren på.

Og så har jeg hatt en Statesman QUAD EL84, som jeg var dum nok til å bytte i en Fender, pga bad influence av noen gråhårede Fendernisser i mine omgivelser. Kommer aldri til å tilgi dem, kuleste ampen jeg noensinne har eid. Eneste trøsten er at den nå er hos en hyggelig ung mann i Oslo som vet å sette pris på den ... ;)

H&K røramper er sterkt undervurdert og underpriset i Norge. Kommer du over et helt og pent eksemplar, så klin tell. Can't go wrong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en Tube 50 top som låt helt forferdelig.

Hadde også en Statesman Dual EL34 som låt helt nydelig, en veldig fin amp som jeg den dag i dag angrer på at jeg solgte for skitt og ingenting.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig ikke noe annet å legge til enn at jeg har en TriAmp MKII som låter helt konge. Mest allsidige forsterkeren jeg har prøvd, og låter fantastisk. Egentlig ikke noe å klage på med den. Selv om jeg ikke bruker den mye for tiden, så kan jeg ikke finne på å selge den; den er bare så tøff.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.