Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med basskjøp (skal forhåpentligvis kjøpes i morgen)


OsloGutten

Anbefalte innlegg

God kveld! Har tenkt til å gå å kjøpe el-bass i morgen, etter å ha samla opp litt penger.

Mitt prisbudsjett ligger rundt 3000,- , men vil helst ligge under.

Jeg kommer nok til å kjøpe den ny, og har sett litt på de dyrere squier bassene (ikke anfinity serien). Jeg skal ikke ha forsterker.

Noen som vet hva jeg burde sjekke ut?

Også svar litt kjapt da :P Stikker ut i morra ;)

Endret av OsloGutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Cort-bass jeg er godt fornøyd med. Nå kjøpte jeg riktignok min brukt, og den er i den litt dyrere Artisan-serien, men jeg ser Myhrbraaten har Cort Action-serie basser til en penge godt innenfor ditt budsjett. På talkbass.com har jeg sett mange fornøyde eiere også som mener Cort gir mye for pengene. Ellers er jeg enig i at Yamaha også lager gode budsjett-basser. Skal du ha Fender-form på bassen, så er det vel Squier veien å gå, som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cort og Yamaha får mye skryt. Basert på personlig erfaring vil jeg anbefale Squier Vintage Modified, P- eller Jazzbass avhengig av hva du foretrekker. Begge disse koster i underkant av 3k på 4sound og er meget gode instrumenter ift pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er verdt å nevne at Yamaha BB414 har P/J-oppsett, noe som gir veldig mye allsidighet og hvertfall jeg personlig synes er å foretrekke fremfor en ren P- eller jazzbass.

Det viktigste er uansett å prøve bassene skikkelig, og kjøpe den bassen du selv trives best med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Yamaha RBX374 i dag :) Kjempe fornøyd. Fikk pruta ned mer enn selgeren egentlig fikk lov til ;) Den andre yamaha bassen jeg fikk andbefalt var langt over budsjettet. Kostet 3990,- og pluss bag ville det passert langt over grensen, hehe :)

Skulle egentlig kjøpe en Epiphone Thunderbrid, men det fantes ingen bagger som fantes, så jeg måtte gi opp den. Fordellen med yamahaen er at den er mer alsidig :)

post-9948-0-07115000-1325945485_thumb.pn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, en nok en solid arbeidshest du har fått deg der. Du kan også være glad for at det ikke ble noen Thunderbird. Ubalansert, tungspilt møkkabass ;)

Jepp. RBX374 er en solid, god bass. Thunderbirden er nok en bass som passer bedre for oss som er litt mer viderekomne, som vet hva vi vil ha. Jeg synes verken den er tungspilt eller møkk (ubalansert er den dog :D), men den er definitivt for spesielt interesserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Du får jo bedre bass brukt. brukt bass til halvpris. Altså verdi 6000. Vil jo teoretisk gi bedre lyd og samme valuta da du måtte selge den igjen... finn dot nu

Man vil alltid kunne spare noen kroner på å kjøpe noe brukt, men det er allikevel en del forskjeller som gjør at det er verdt å kjøpe nytt for mange.

1. Du får prøvd mange instrumenter opp mot hverandre samtidig og veiledning mtp hva du bør velge

2. 5 års reklamasjonsrett dersom det dukker opp feil.

3. Gratis setup, justering etc

4. Du vet at instrumentet er originalt og ikke har blitt herja med.

5. Mulighet til å bytte hvis du ikke er fornøyd.

6. Box fresh!

Om det er verdt det får bli opp til hver enkelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.