Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spille stående eller sittende når man øver?


OJ

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sitter og øver. Står/sitter på bandøvinger. Løper rundt og er gæren på konserter.

yepp :D samma her. kan faktisk ligge på rygg under samtlige bandøvinger, iallefall når vi øver inn svært enkle coverlåter.

men må da understrekes at intensitet og energi på scenen er svært viktig! men så kommer tusenkr spørsmålet - hva er viktigst:

spille alt plettfritt med lite energi og intensistet, eller bare gi ALT på scene og ikke spille like plettfritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har klart å somle bort reimen, så sitter jeg og øver, og når jeg skal lære meg en ny sang så sitter jeg, men når jeg skal rocke sikkelig til en låt jeg kan, så står jeg. For min del så har jeg ikke noe problem med å stå og spille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om å spille teknisk utfordrende materiale, så er det best å øve slik du kommer til å fremføre det. Med andre ord, med mindre du spiller klassisk gitar eller en eller annen form for jazz, så lønner det seg å øve mest mulig stående.

Petrucci er et klassisk eksempel på akkurat dette. Han har alltid øvd sittende, og resultatet er at han alltid må ha gitaren på venstre kne med beinet oppå monitoren når han spiller vanskelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrucci er et klassisk eksempel på akkurat dette. Han har alltid øvd sittende, og resultatet er at han alltid må ha gitaren på venstre kne med beinet oppå monitoren når han spiller vanskelige greier.

riktig. men han har også gitaren så høyt oppe at egentlig burde han klare seg uten :P

der kommer jeg inn på en sak, vai har gitaren ganske lavt nede, samma med satch. skjønner ikke at dem pull off det dem gjør.. kanskje en vane sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrucci er et klassisk eksempel på akkurat dette. Han har alltid øvd sittende, og resultatet er at han alltid må ha gitaren på venstre kne med beinet oppå monitoren når han spiller vanskelige greier.

riktig. men han har også gitaren så høyt oppe at egentlig burde han klare seg uten :P

der kommer jeg inn på en sak, vai har gitaren ganske lavt nede, samma med satch. skjønner ikke at dem pull off det dem gjør.. kanskje en vane sak..

Det er 'pull off' som er clue'et. :)

Vai og Satch bruker legato 90% av tiden, så de har ikke samme stabilitets- og synkronisasjonsrelaterte problemer som f. eks. Petrucci, som bruker svært mye alternate picking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Sånn som og spille arpeggios from hell stående er nesten helt umlig for meg' date=' klarer så vidt å strekke finga så langt de skal. Begynnelsen på surfing with the alien er helt umulig.[/quote']

Jeg har også små fingre og spiller den med capo i 3. bånd. Da er det mye lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.