Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Okular søker to gitarister og trommis til livespilling


Jens1

Anbefalte innlegg

Okular - Probiotic ble månedenes album i Scream Magazine desember 2011 (fellesanmeldelse med høyest gjennomsnittsscore)

9,5/10 på tre webzines, og gjennomsnittskarakter generelt ligger rundt 8/10, nasjonalt og internasjonalt. Terningkast 5 i Østlendingen og Moss Avis. Kåret av Pyro, P3, til et av norges mest lovende band i 2011.

Musikken er progressiv, teknisk og melodiøs Death Metal. Sjekk ut albumteaseren som ligger på myspace.com/okularmetal eller last ned denne + tre låter via Okular, regenerativeproductions.no

Søker to gitarister + trommis til livespilling. Dette er krevende materiale, så ta kontakt bare dersom du tror dette er innen rekkevidde. Tre gitarister har allerede måtte gi opp. To norske festivaler har vist interesse, men da trengs det lineup! Album nr to er allerede innspilt og vil bli gitt ut slutten av 2012.

Bandet er basert i Oslo-området. Det vil bli mye øving på egenhånd og noen få fellesøvinger før konserter etc.

For de som vil prøve seg, sendes tabulatur og mp3 på et utvalg låter. Ønsker da i løpet av noen uker å få tilsendt innspilling som viser at materialet beherskes.

Interesserte bes ta kontakt pr mail: andreas.aubert(at)gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare for live showene? Genialt å gi ut cd og sleppe å turnere:-) Hva kan man tjene/tape på å engasjere seg i dette?

For live showene, kanskje også å bidra på eventuelle utgivelser i framtida. Neste skive kommer i slutten av 2012, og er nå i sluttprosess med miksing etc. Framtidige album ligger derfor et stykke fram i tid, så det må tas etter hvert. I første omgang gjelder det å finne en stabil live-besetning og å bygge opp et solid liveband. Det man kan tjene på å engasjere seg i dette, er masse kredibilitet som musiker ved å vise at man behersker komplekst men fengende materiale i livesammenheng. Forhåpentlig blir det en del gode spillejobber.

Ihvertfall foreløpig er situasjonen slik at det er jeg som tar meg av mesteparten av det administrative, derfor vil musikerne kunne fokusere på øving og spillejobber og trolig måtte ta seg mindre av praktiske ting enn i et vanlig band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hvor kan det bli spillejobber i Utland / Innland ? Eller må det bygges opp kreditt...

Det kan jeg ikke si noe om da ingenting er bekreftet ennå, men jeg har vært i kontakt med flere i inn og utland som virker åpne for booking. Men det er heller ikke relevant for meg å gå mer inn i det nå, jeg kan gå mer aktivt inn på bookingfronten når bandet er komplett. Musikken er såpass bra at jeg tror det vil vekke interesse, album nr to er allerede spilt inn og det ser ut som det blir deal med et relevant selskap etc. Men kan ikke si mer om det heller før det er bekreftet.

Av en eller annen grunn får jeg ikke mail om at det kommer svar på forumet, må sjekke spamfilteret. Uansett, best å nå meg pr mail som oppgitt i min første post. Har inntrykk av at du er dyktig. Hva med å prøve deg på noen sanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.