Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morris groove PA


weyrolf

Anbefalte innlegg

Ut i fra det du skriver er dette en gitar? Litt mer info + bilder er aldri å forakte hvis man søker hjelp med slike ting. Hvor kjøpte du den? Hva kostet den ny? Er den strøken/sliten? Hvor er den produsert? osv....

Generelt sett er det en tommelfingerregel at ca. halv pris av nypris er det man får på bruktmarkedet, så lenge det ikke er snakk om vintage saker eller andre spesielle ting. Nå har jeg aldri hørt om det merket her, så jeg har ingen anelse om hva dette er for noe, og hva det evt. kan være verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du skriver er dette en gitar? Litt mer info + bilder er aldri å forakte hvis man søker hjelp med slike ting. Hvor kjøpte du den? Hva kostet den ny? Er den strøken/sliten? Hvor er den produsert? osv....

Generelt sett er det en tommelfingerregel at ca. halv pris av nypris er det man får på bruktmarkedet, så lenge det ikke er snakk om vintage saker eller andre spesielle ting. Nå har jeg aldri hørt om det merket her, så jeg har ingen anelse om hva dette er for noe, og hva det evt. kan være verdt.

Hei og takk for svar:) skal være enig med deg, litt dårlig info. Den er så sjelden at du finner jo ikkje noe om den på nettet. Men det er en gitar det er snakk om, PA er power acoustic. Ble kjøpt ny av ett lokalt band her for ca 20 år siden. Den har noen skavanker som viser at den har levd ett liv:) akkurat nå har eg den på service, for det va noe med pickupsa på di 3 øverste strengene, får ikkje skikkelig lyd, ellers hadde eg lagt ut bilde:) men en kamerat mente at eg bør få mellom 2-3 tusen sånn som den er akkurat nå. Ganske fett og høre folk spille metal på dn, e tjukke strenger så du får skikkelig punch:) halsen er ganske lik en stålstrenger, meget smal for en nylon og være, så er det jo ingen kasse så den ser ut som en el gitar. I musikk videoen "love over gold" med Dire Straits ser du Mark Knopfler spiller på en gitar som er ganske lik den eg har.

Skal komme med bilder:)

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Da skjønner vi mer hvilken type gitar det er snakk om. :) Ifht. verdi kan jeg dessverre ikke si mer enn jeg allerede har sagt, men med tilleggsinfoen du kommer med, skal jeg ikke se bort fra at andre her kan bidra med noe. Lykke til med evt. salg hvis du bestemmer deg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Da skjønner vi mer hvilken type gitar det er snakk om. :) Ifht. verdi kan jeg dessverre ikke si mer enn jeg allerede har sagt, men med tilleggsinfoen du kommer med, skal jeg ikke se bort fra at andre her kan bidra med noe. Lykke til med evt. salg hvis du bestemmer deg for det.

Har bilde, men har bare iPad så den støtta ikkje måten en publiserer bilder her på forumet:(

Selges skal den, har for lite plass, men den går ikkje for mindre enn 2000 uansett:) da beholder eg dn sjæl hehe...

Hadde den på en overhaling i fjor, faktisk på samme butikk der ( Valaker Musikk i Førde) den blei kjøpt av det bande eg nevnte hehe, og han fyren sa " en slik ha eg ikkje sett på 20år", han syntes den hadde god lyd og var meget lett spilt:)

Men det e ett instrument for flinke folk vil eg si, e ikkje ett nybegynner instrument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.