Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Denne er ekte?


Concker

Anbefalte innlegg

Heisann.

Fant en Hagstrøm super swede på finn til en hyggelig pris som jeg har fått gas på..

Skal hente den på onsdag, men jeg leser stadig om svindler på finn, og i det senere at det har blitt populært med billigere gitarer fra bla ephipone også.

Så tenkte jeg bare skulle høre litt her for å være sikker da jeg vet veldig lite om disse gitarene.

Her er link til annonsen http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31275323

selger er vertfall hyggelig og har fått prutet litt på prisen da selv om han skriver han ga 7000 for den, så koster de nede i 4500 nå.

Men ja tror ikke det er noe lureri her, men vil bare dobbelt sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på Hagstrøm, men det enkleste må vell være å spørre hvor den har vært på service.

De har vell kvittering på sånt, hvis tekninkeren nylig har hatt inne en fake Hagstrøm til service, så husker han sikkert det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh!

Tror kanskje du kan roe ned litt, og at det ikke er en fake. Har sammenliknet bildene, og ser flere forskjeller.

Stolen på gitaren på finn er skrått montert. På faken ser den mer rett ut.

Så leveres den med Hagstrøm gigbag. Det tror jeg ikke du får fra Kina.

Men dere ser at modellen faktisk finnes i fake, så flere meninger her burde vel vært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på finn ser ut til også på baksiden at skruene på coveret er rette mens den kinesiske er mer skakke?

Uansett skal høre om kjøper har kvitering, om jeg finner ut av butikken den evt er kjøpt i så har vel de taushetsplikt? Skal høre om jeg kan få litt mer detaljerte bilder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 98% sikker på at gitaren er ekte.

Ut fra den som er "Fake" finner jeg følgende forskjeller:

CE merkingen er feil

Brua er rett og ikke vinklet

den nest nederste inlayet er ikke avrundet men rett som siste skal være.

G og S i headstocken ser ikke riktig ut (g'n har en hel running og S ser ikke rett ut)

Ene skruen på plata bak på gitaren er ikke paralell med den andre, så den er skakk,

Pakningen i stemmeskruen er hvit og ikke med litt blåskjær

Så ut fra dette tviler jeg på at det er noe lureri her, Samt soft baggen tviler jeg på at blir kopiert, men for all del kan godt hende.

Men ut fra hvordan jeg opplever selger som ikke legger sjul på noe som helst så tror jeg dette vil være trygt ;)

Skal uansett få litt bedre og detaljerte bilder av selger slik at jeg kan skjekke serie nummer osv.

Finner forøvrig ikke noe sted jeg kan søke opp serie nummeret slik som jeg kan med epiphone, gibson, ibazen og fender, men må vel gå ann å tyde serie nummeret uansett på et slags vis, Sikkert mulighet å ta å ringe til hagstrøm eller om butikken den er kjøpt i har noe register som de er villig til å si ja eller nei på om gitaren er kjøpt der.

Men ja er rimilig sikker på at den er ekte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til hagstrøm og spurte om de kunne vertifisere seriet nummeret.

Fikk svar i dag:

Gitaren er produsert i 2006 og er originalt solgt gjennom en av de tidligere Musikkbörsen butikkene i Norge.

Så da stemmer alt :D så blir å hente den i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.