Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette en RG 550?


Brekkvasselven

Anbefalte innlegg

Hadde pickupene og knottene vært sorte hadde jeg vært rimelig sikker på at det var en 550...., noe som gjør at jeg ikke helt har trua på at pickups og knotter er originale. Jeg syns de ser uoriginale ut.

Har du call på hva fargen heter? Roadflare Red (i en noget bleik utgave).

Uansett, tøff gitar. :) Square heel RG550 er fine saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren ser ut som en Ibanez RG550 road flare red maple neck med sort headstock. Men de kom ikke originalt med Dimarzio pickuper etter hva jeg vet, de kom med stock ibanez pickuper.

Er laget i 1987 eller 1988. Hva står det på serienr? (klarer ikke helt å tyde dette på bildet)

Står vel F ett elelr annet, hvorav F står for fabrikken, Fujigen og neste tall for årstallet, eks 7 for 1987 eller 8 for 1988

Sjekk forøvrig: http://ibanez.wikia.com/wiki/RG550

Endret av Birkman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg har solgt et sort plekterbrett med tre stykk blekrosa mikker som originalt stod på en Jem7RB. Sier ikke at disse er de samme, men da det er relativt vanlig å bytte mikker på en Ibanez, og flere kom med rosa mikker, så er ikke det scenarioet helt utenkelig. Stilig gitar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg har solgt et sort plekterbrett med tre stykk blekrosa mikker som originalt stod på en Jem7RB. Sier ikke at disse er de samme, men da det er relativt vanlig å bytte mikker på en Ibanez, og flere kom med rosa mikker, så er ikke det scenarioet helt utenkelig. Stilig gitar! :)

Gitaren ble kjøpt på tr45 for ca 13 år siden. Kan jo være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.