Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp eller Pod?


Death

Anbefalte innlegg

Angående spørsmålet om Pod ELLER amp ville jeg valgt en amp. Ampsimulering er vel og bra i mange situasjoner men kan aldri erstatte en fysisk forsterker spør du meg.

Hvis du vil ha omtrent samme muligheter for forsterkersimuleringer og effekter som en POD gir deg kan du heller vurdere f.eks nevnte Fender Mustang amp'er e.l. Du får f.eks en Mustang med 2x12" høyttalere til en lavere pris enn den Pod HD bean greia du vurderer. Da har du også forsterker som duger til å spille med andre.

Merk deg at dette kommer fra en kar som faktisk eier et Pod HD brett, men også en duganes forsterker, som blir langt mere brukt i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel gått den samme veien som du går nå. Begynte med en Marshall MG15CD transistoramp som var grei på clean. Overdrive låt fælt. Koblet på Pocket Pod og fikk bedre lyd, men syntes den hadde tungvindt grensesnitt. Nå har jeg etterhvert to røramper og bruker analoge effektpedaler. Den ene rørampen er en hybrid med forsterkermodellering (Fender Super Champ XD). Kanskje det beste kjøpet jeg har gjort, og finner du den brukt til under 2000, så er det etter min mening et veldig godt alternativ.

Uansett hva du velger så kommer du til å vokse med utstyret og sannsynligvis også vokse fra det. Den erfaringen man opparbeider seg når man bytter og prøver utstyr gjør at man utvikler og endrer preferanser. Lykke til, uansett hva du velger.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super Champ XD er en fenomenal liten amp, og om jeg ikke husker feil var det vel faktisk jeg som anbefalte en til Sarge(?)

God allrounder på alle måter - eneste minuset slik jeg ser det er at det er en relativt liten høyttaler i den, noe som begrenser bruksområdet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super Champ XD er en fenomenal liten amp, og om jeg ikke husker feil var det vel faktisk jeg som anbefalte en til Sarge(?)

God allrounder på alle måter - eneste minuset slik jeg ser det er at det er en relativt liten høyttaler i den, noe som begrenser bruksområdet noe.

Ja, den har kun en 10-tommer, men om alternativet er Blackstar HT-5 (bra soveromsamp, men den er betydelig dyrere) eller Line6 Pod på Vox Pathfinder 15, så er jeg ikke i tvil om hva som gir mest for pengene, for å si det slik. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super Champ XD er en fenomenal liten amp, og om jeg ikke husker feil var det vel faktisk jeg som anbefalte en til Sarge(?)

God allrounder på alle måter - eneste minuset slik jeg ser det er at det er en relativt liten høyttaler i den, noe som begrenser bruksområdet noe.

Jeg er også frelst for denne - den er helt fantastisk til alt jeg bruker den til, blues, jazz, rock etc. Den står ikke tilbake for langt dyrere forsterkere jeg har prøvd. Aner dog ikke hvordan den er til tyngre musikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.