Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 Floor Pod Eller Pod HD Bean?


Death

Anbefalte innlegg

Det er mange store forskjeller. Floor POD er en POD 2.0 med pedaler, enkelt og greit. POD 2.0 ble etterfulgt av XT, så X3 og nå HD. POD 2.0 (Floor POD) er altså tre generasjoner gamlere enn HD-serien, men det er fortsatt mange som bruker 2.0 fordi den har god vreng og er lett å bruke.

HD-serien og prosesseringen er bygd opp forskjellig fra tidligere versjoner og bruker i tillegg redigerbare effect blocks til å sette opp en logisk effektsløyfe slik man selv ønsker, noe som ikke har vært tilfellet før.

Etter min mening er POD HD desidert et bedre valg basert på følgende grunner:

- Fungerer som et lydkort til PC. Du kan - i tillegg til jack - ta opp gjennom USB fra POD

- S/PDIF coax ut dersom du har et lydkort fra før

- Mye forbedret ampsimuleringer spesielt i low-gain sjiktet

- Haugevis av innstillinger og programvare for å styre disse på PC

Jeg har XT og X3 fra før, og er mest glad i HD-en på grunn av uendelig innstillingsmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

POD HD bean har ikke AUX-inngang, så da må du i så fall improvisere.

Du kan bruke HD-en som en ren preamp ved å skru av amp / cab-simuleringer. Da kjører du i så fall OUT fra Floor POD og IN til HD-en. Tingen er at instrumentinnganger er Hi-Z, altså lavimpedans, så hvordan HD-en takler linjesignalet fra Floor POD OUT vet jeg rett og slett ikke.

Det er også mulig å bruke XLR-IN på HD-en, som egentlig er ment for mikrofoner i stedet for vanlig IN, men da trenger du en jack til XLR-kabel mellom Floor POD og HD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.