Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele-prosjekt


Anbefalte innlegg

Jepp, brukte selv 2 komponent glassfiber sparkel på jaguaren. Funket veldig bra, tørker fort og har kort herdetid før en kan pusse ned (kommer selvfølgelig ann på blandingen mellom herder og sparkel).

Jaguaren hadde dype hakk som ble fylt igjen og var usynlige etter noen lag med lakk, det eneste som en må passe på da er sig. Brukte lakksprøyte på denne (for første gang) og brukte litt tid på å finne rette tynninga på lakken, men det var et mye mer behagelig resultat i forhold til sprayboks! Billigere også i lengden, om en kjøper noen liter med lakk.. Anbefaler sprøyte veldig!!!

Ellers så er trestøv og trelim et ganske bra sparkel med noe lenger herdetid og er litt mer "trefarget", men kanskje ikke like aktuelt å bruke polystøvet til dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering!

Har pusset ned igjen, og sparklet med to-komponent glassfibersparkel. pusset det veldig bra, så jeg ble godt fornøyd!

Nå har den fått 3-4 lag med sort lakk på baksiden, og 3 strøk med hvit foran... Ser bra ut men et strøk til med hvit så tror jeg at jeg blir fornøyd. Så må det vel et strøk klarlakk oppå der igjen.

Har bestillt plekterbrett fra Gitarist.no og og ordnet et sett mikker fra en MIM Fender Tele, så når det er i hus er alt komplett.

Regner med å bli ferdig i løpet av helga, forhåpentligvis med bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gi deg et par gode råd:

Legg mye klarlakk, grunnfargen har det ingen hensikt å legge mye av.

La lakken herde noen uker (helst noen måneder) før du monterer noe som helst av hardware og begynner å bruke gitaren. Lakken er myk og og vil ødelegges. Dette er en en-komponent akryl lakk og den trenger lang, lang tid på å herde skikkelig, uansett hva det måtte stå på boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hvordan det er med tålmodigheten....

Og bare for å si det, de 3-4 lag jeg har hatt på er tynne lag, så det er ikke så mye farge som er lagt på!

De 3 med hvitt dekker omtrent ikke...

Men skal iallfall følge rådet om mye klarlakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg meg ferdig med lakkeringen.... Svart bak, og hvit foran. Kunne blitt bedre, men jeg er fornøyd!

Og et ganske dårlig bilde, men sånn ser den ut nå..

10_Fronten%20ferdig%20og%20polert.jpg

Mangler litt skruer og kabler for mikkene, så da har den bare godt av å stå slik før jeg monterer noe hw på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet er ikke noe for meg, men nå fant jeg ut at lakken hadde tørket nok, og har satt sammen gitaren!

Nytt plekterbrett måtte til, og så er Fender Mexico-mikkene satt i. Låter helt ok de!

Ellers ble det full sjau med justering, både trussrod, strengehøyde, intonasjon og pickup-høyde måtte justeres ganske kraftig- Men jeg må si jeg ble fornøyd!!

12_Kropp%20ferdig.jpg

Veldig fornøyd med lakkeringen, og veldig fornøyd med hele gitaren!

Det eneste jeg ikke er ferdig med nå er headstocken. Dymo-tapen skal av, og en skikkelig dekal/logo må på. men har ikke helt oversikt hva som skal på enda, eller hvordan jeg gjør det.. Men det blir ikke gjort mer med denne med det første!

post-3965-0-80786300-1326227207_thumb.jp

post-3965-0-38874400-1326227227_thumb.jp

post-3965-0-21579600-1326227236_thumb.jp

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at bildene ikke yter gitaren rettferdighet! Den ser faktisk mye bedre ut i virkeligheten enn på disse bildene. Skal få den med ut en dag solen skinner for nye bilder!

Gitaren er god å spille på, låter godt, og ser helt ok ut! Og den har vel kostet meg totalt 800 kr pluss endel timers arbeide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.