Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GAS på japan MIJ vintage gitarer


Birkman

Anbefalte innlegg

HUff må bare få det ut en plass.

Har sett på ny gitar lenge, men faller til stadighet tilbake til min fasinasjon av 70 og 80 talls MIJ gitarer produsert i Japan, så som greco, ibanez, yamaha, aria pro, charvel osv.., istedet for å bli facinert av dagens nye modeller.

Ender vel heller opp med å kjøpe inn 2-3 vintage gitarer istedet for en ny til samme pris.

Noen som lider av dette Japansyndromet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ,og har hatt noe Aria pro 2, Westone , Ibanez, Tokai og Fernandes. I mine øyne og ører er det gjennomgående god kvalitet, med unntak av enkelte svake ledd, varierende fra gitar til gitar.

Har gått over litt for min del dette syndromet, men kommer ihvertfall ikke til å selge Fernandesen, Aria Rsx-70 og Integra.

Men lysten kan komme igjen med fare for at det blir trangt om plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får 3 gitarer for prisen av 1 gjennom å leve ut din vintage-GAS, så ser jeg ikke helt problemet... ;)

Problemet er jo plassen. ;) Skulle gjerne hatt en hel etasje med gitarer som et vintage gitar museum.

Har tenkt på gitarer som PRS, Suhr, Anderson osv, men faller stadig tilbake til de "gamle". Kanskje dumt, men akk så mye fint gammelt det finnes ifra østen i alle typer og fasonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo plassen. ;) Skulle gjerne hatt en hel etasje med gitarer som et vintage gitar museum.

Har tenkt på gitarer som PRS, Suhr, Anderson osv, men faller stadig tilbake til de "gamle". Kanskje dumt, men akk så mye fint gammelt det finnes ifra østen i alle typer og fasonger.

Plass er alltid et problem. Selg konfirmasjonsdressen som likevel ikke passer lenger på finn.no og kjøp et par slike for pengene: http://www.gitarist.no/the_guitar_hanger/P_1424

;):ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine to favoritter, som anbefales på det varmeste.

Fernandesen har fått sperzel, selv om de orginale var gode. Jeg har også fått skiftet bånd på den, samt flatet ut og relakkert gripbrettet.

Ariaen har kun fått nye stemmeskruer, da de gamle var utslitte.

post-9051-0-77031700-1325268277_thumb.jp

post-9051-0-44113900-1325268288_thumb.jp

Rå den ariaen der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aria pro 2 Rsx-70 er navnet. Finnes en utgave som heter Rsx-80 med litt mer spjåkeri.

Vrengen er stock ja, og den kan justeres med volum, slik at man med å vri en bryter også kan senke volumet slik at man også har mulighetene en Les Paul har.

Mener det er en til på forumet som har en likedan.

Betalte 2500 svenske for min noen år tilbake, og det var et kupp. Den er mer lettspillt enn det meste, og mikkene er faktisk ålreite på den, spesielt til renlyd.

Hadde glatt kjøpt en til for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har spesifikk peil på charvel gitarer kontra jackson? (nyere). Tenker da på spesielt charvel 6 1987-1989 og sammenligningen med dagens soloist modeller, i særskilt SL1. Man leser på jackson forum at man mener de kan sammenlignes både kvalitets og spillemessig...

Noen som har erfaringer med charvel 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.