Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarforsterker som er bra nok til det meste?


siimen

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Reverb? Clean-kanal? :P

Reverb i en topp er no skit og lager bare støy og clean får man ved å skru ned volumpoten. Men det hjelper uansett ikke stort med reverb eller kanaler eller looper eller what not hvis ikke ampen låter fett. Fete kanalswitchere koster det hvite ut av øyet, sånn er det bare. Og på de fleste av dem er det alltid en kanal som låter litt så som så allikevel. Hvem er det egentlig som skifter kanal uansett? Ingen jeg liker å høre på.......... Ampswitching derimot har potensialet..........

Face it, life sucks and then you die......... godt nytt år alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mange av de samme behovene/ønskene du har.

Endte opp med en Mesa Boogie Road King II. Den kan kjører forskjellige rør på forskjellige kanaler. Får alt fra Fender tweed - Til Marshall crunch - til Metallica.

Spiller fletta av JVM ....

Roadkingen er helt rå, men så koster den 2x mer da..

Jeg er ihvertfall kjempefornøyd med min JVM205. Akkurat passelig størrelse til det meste, og mer enn nok valgmuligheter Og den låter bra på det meste, ikke som de adnre rimelige high gain amper med bra vreng og dårlig cleans. Anbefales både mtp allsidighet, lyd og ikke minst pris. Ga 7k for min, og det er en helt vanlig bruktpris for en JVM. Mer allsidighet og lyd for pengene får du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Road kingen sliter med switchingen. JP gav opp å switche sin så den sto låst på en kanal. Neppe no problem hvis du skal ha den stående på et sted, men dog.

Allsidighet har ingen ting med forsterkeren å gjøre, innse det og kjøp deg det som låter best av de du har $$$ til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadkingen er helt rå, men så koster den 2x mer da..

Jeg er ihvertfall kjempefornøyd med min JVM205. Akkurat passelig størrelse til det meste, og mer enn nok valgmuligheter Og den låter bra på det meste, ikke som de adnre rimelige high gain amper med bra vreng og dårlig cleans. Anbefales både mtp allsidighet, lyd og ikke minst pris. Ga 7k for min, og det er en helt vanlig bruktpris for en JVM. Mer allsidighet og lyd for pengene får du ikke.

Enig at du får mye amp og fleksibilitet for penga i JVM ... og ja Road Kingen koster skjorta.

Men jeg solgte unna litt stæsj og jeg var ute etter noe som skulle dekke behovene ... koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Road kingen sliter med switchingen. JP gav opp å switche sin så den sto låst på en kanal. Neppe no problem hvis du skal ha den stående på et sted, men dog.

Allsidighet har ingen ting med forsterkeren å gjøre, innse det og kjøp deg det som låter best av de du har $$$ til.

Ikke testa den live enda .. men det er mange gigger på planen fremover så det skal bli interessant da å se om den takler litt juling.

Ikke interessert i en Home King liksom ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt på siden, men må man ha EN forsterker, da? Jeg spiller ikke i noe proffband selv, men ser jo for meg at å slepe en stor og tung amp til og fra øvingslokalet hver gang kan være slitsomt.

Poenget mitt er at attentuator for relativt høy effekt er en ganske dyr komponent som begrenser utvalget. Lunchbox size er kjekt, men det begrenser jo også utvalget en del.

Kan det ikke være bedre med en liten amp for hjemmebruk og en skikkelig amp for øvingene med bandet / gigs?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du har all verdens tid til overs til å skru lyd...

Nei, jeg har lite til overs for såkalte «allsidige» forsterkere. Hadde lenge en enkanals JCM800, og den er allsidig som faen den. Overdrive foran, og ned med volum hvis man trenger clean, noe som strengt tatt ingen bør gjøre :lol:

Da jeg en sjelden gang måtte gå rett fra cleans til higain så kjørte jeg ned volum på neckpickup og brukte det til clean, og vrengte over til bridge samtidig som jeg tråkka på overdriven. Enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt på siden, men må man ha EN forsterker, da? Jeg spiller ikke i noe proffband selv, men ser jo for meg at å slepe en stor og tung amp til og fra øvingslokalet hver gang kan være slitsomt.

Poenget mitt er at attentuator for relativt høy effekt er en ganske dyr komponent som begrenser utvalget. Lunchbox size er kjekt, men det begrenser jo også utvalget en del.

Kan det ikke være bedre med en liten amp for hjemmebruk og en skikkelig amp for øvingene med bandet / gigs?

Enig der ... skjønner jo at for noen så vil ikke dette være økonomisk mulig.

Ikke at jeg har allverdens økonomi selv men har jo samlet opp litt utstyr opp gjennom åra.

RoadKingen kommer til å kun brukes live. På øvinga har jeg en idag en Mesa LoneStar combo. Hjemme har jeg 5 Marshall og AxeFx II til hjemmekos & recording.

Som jeg har nevnt, Mark V. Hvis du har all verdens penger å bruke, må jo det være ampen!!

Vurderte denne faktisk da jeg likte den veldig godt sist jeg prøvde den men allsidigheten til Road King var en vinner for meg.

Og hvis du har all verdens tid til overs til å skru lyd...

Nei, jeg har lite til overs for såkalte «allsidige» forsterkere. Hadde lenge en enkanals JCM800, og den er allsidig som faen den. Overdrive foran, og ned med volum hvis man trenger clean, noe som strengt tatt ingen bør gjøre :lol:

Da jeg en sjelden gang måtte gå rett fra cleans til higain så kjørte jeg ned volum på neckpickup og brukte det til clean, og vrengte over til bridge samtidig som jeg tråkka på overdriven. Enkelt!

Brukte selv JCM800X live i flere år og kjørte samme oppsett som du + noen effekter i loopen (ikke minst EQ til boost for solo).

Ampen sparker som juling og leverer men jeg må ha bra clean og det fikser ikke den ampen bra nok ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du har all verdens tid til overs til å skru lyd...

Nei, jeg har lite til overs for såkalte «allsidige» forsterkere.

Vel allsidig meg her og allsidig meg der.. Jeg skjønner jo at mange ønsker seg en amp med både god clean og vreng da. 2 kanaler kan være praktisk. Fungerende eq er også veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.