Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Har vanket her i noen år nå og da er det kanskje på tide med en slik tråd, i tråd med hvordan ganske mange andre medlemmer på dette forumet velger å gjøre.

Brukernavnet 'Truckstop Chuckie' har fulgt meg de siste årene og ble vel først brukt i et one-man-tulleprosjekt i forbindelse med låtskriving. Jeg syns det låter passe 'harry' og hvis jeg noen gang havner ut på dansebandkøntri-kjøret (med en STOR dose selvironi) OG er frontmann, så vil jeg sverge til nettopp 'Truckstop Chuckie'. I have a 'telly and I'm not afraid to use it. Bare ikke kast øl på meg hvis jeg snubler i Brad Paisley/Brent Mason-licksene. For det gjør jeg alltid. Jeg gaper alltid for høyt og lander som regel på rumpa.

Jeg er per dags dato inne i avslutningen av mitt niogtyvende leveår og merker at trevdeårskrisa begynner å nærme seg. Da er det godt at jeg har skaffet meg en rosa gitar (i tillegg til kone og barn, da).

Musikalske preferanser er alt mellom himmel og jord. Alt fra det minimalistiske til det maksimalistiske. Streit eller skeivt. Jeg har vokst opp med Stevie Wonder og Elton John, hoppet bukk over de klassiske rockebandene alle gitarister måtte høre på på slutten av 80-tallet (eksempelvis GNR og Metallica) og tok grønsjbølgen 15 år for sent (dog digget jeg 'Smells like teen spirit' da den kom). I barne/ungdomsårene var jeg aldri på samme sted musikalsk som mine jevnaldrende, noe som kom veldig tydelig frem da jeg i sjetteklasse hadde særemne om R.E.M (joda, tidsriktig, men her tok jeg ta fatt i 'voksenkultur' og ikke 'barne/ungdomskultur') og de fleste andre skrev om DJ Bobo og E-Type. Jeg er altetende når det kommer til musikk (virkelig), så lenge musikken jeg får servert på en eller annen måte gir gjenklang i meg (pompøst sagt, men akk så sant). Hvis det ikke gjør det går jeg automatisk over til å kvasi-reflektere over hvorfor dette kan treffe andre. Vips, så er vi over på utdannelsene mine....

Jeg er utdannet musikkterapeut med master i musikkterapi fra Norges Musikkhøgskole, i tillegg til å være bedrevi..., eh, 'musikkviter' med bachelor i musikkvitenskap ved Blindern, UiO. I disse økonomiske nedgangstider hvor det kuttes over en lav sko, kuttes det ofte i såkalt 'støttende' eller supplerende behandlingstilbud, noe som da betyr at musikkterapeutstillinger ikke vokser på trær. Ergo har jeg ikke fått meg jobb innen det jeg er utdannet til, men jeg håper 2012 vil se litt lysere ut enn høsten 2011.

Gitarer og gitarutstyr er en besettelse, men (u)heldigvis så har jeg ikke økonomi til å skaffe meg horder av utstyr da mesteparten av inntekter går til familiekassa. Det er dyrt å ha barn, det kommer dere for tiden barnløse til å merke når det er deres tid. En dyr, men fantastisk tilværelse.

Ellers er jeg gedigen fan av Odd Nordstoga, Trond-Viggo Torgersen og nå avdøde Gustav Lorentzen (som jeg syns er/var mye bedre på egenhånd enn sammen med Dolmen i 'Knutsen & Ludvigsen').

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.