Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Lick


Eriksen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og en kompis er i ferd med å legge igjen over 25.000,- hos Lick.no

Vi ble litt engstelig/misstenksom da vi ønsker å kjøpe et Krank oppsett som de har skrytt veldig av, så når vi er klare til å slå til, så kan de ikke skaffe dette lenger.

Vi må også betale 25% på forskudd og resten i oppkrav.

Jeg fikk gammer?n til å sjekke opp litt. Han har litt tilgang til å sjekke bedrifter og han kan ikke finne at Lick er et registrert firma engang.

Stakk innom den ene av de lokale sjappene og den ene som jeg kjenner litt til der sa at Lick ikke er noen butikk i det hele tatt.

De driver med piratimport og han viste at de store leverandørene var ute etter Lick pga. at de ødela markedet og seriøsiteten med sin kjøkkenbenk virksomhet (ordrett sittert)

Så det store spørsmålet...

er det noen som har erfaring med disse? kan man stole på disse?

Og hva med garantier når det ikke engang er et firma?

Er det trygt å legge igjen over 25.000,- lapper der??

Håper på noen svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eriksen.

Vi har ikke rukket å endre navn på bedriften enda, Brønnøysundregistrene er litt trege noen ganger. Mitt personlige foretak heter enda Developweb hagen (885694012). Dette er selskapet som er ansvarlig for driften av www.lick.no, og vil endre navn snarlig. http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/detalj....orgnr=885694012

Her ser du også at lick.no er registrert på det selskapet. Til opplysning så burde det faktum at vi har et .no domene være nok til å forsikre deg, da man må ha et org. nr. for å få registrert de (.net, .com, .org kan registreres av hvem som helst): http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?form_ty...0&submit=Search

Antagelig litt dumt at jeg ikke har skrevet noe på sidene våre, skal fikse det med en gang.

Årsaken til at vi tar et depositum er at det gir trygghet for begge parter. Du som kjøper får på den måten en skriftlig bekreftelse på kjøpet av oss, og vi slipper å bestille opp gitarer og få en avbestilling. Dette er ganske naturlig og håper du forstår det? Spesielt nå når vi er nystartet vil jeg ikke risikere det. Vi venter forøvrig på en kreditt-kort løsning på sidene våre.

Når det gjelder Krank så er det de store aktørene som har "tatt" dette agenturet fra oss. Vi synes det var useriøst av Krank å jobbe på den måten og valgte derfor å ikke føre det. (Dette ble fatisk avdekket når jeg henvendte meg for å få leverings tid når du ba meg om det.) Beklager selvsagt at det gikk utover dere. Sjekk www.sound1.no for krank fremover :) Vi har fått forhandler status både på Schecter og ENGL noe som sier litt om seriøsiteten. Ang. kjøkkenbenk virksomhet så kan de få si hva de vil, jeg rakker ikke ned på konkurrenter. Det er kanskje ikke så rart at de gjør det egentlig... vi ligger 30% under i pris :) Vil anta at de har fått beskjed om å si det av Luthman eller EM Nordic som begge har truet oss tidligere. De er bare litt "engstelige" for oss (ordrett sitat). Håper dette klarerte litt for deg? Det er faktisk helt frivillig å kjøpe gitarer hos oss.... føler du deg tryggere med å kjøpe et annet sted synes jeg like gjerne du skal gjør det.

Angående påstanden om piratimport så finner jeg den morsom. Mente de piratimport i den forstand at det var "fake" som man omtaler programvare? Bare for å klarere dette også vi importerer brukte gitarer. Hverken EM Nordic eller Luthmen tok seg bryet med å lese det som fatisk stod på sidene våre. Istedet sendte de mail til oss og anklaget oss for "parallel" import, noe som selvsagt er helt feil. (Det er mange andre som driver med det.)

Vi stiller garanti på at gitarene de blir levert i den tilstand vi beskrev dem. Er de ikke det får vi de reparert.

Vi følger normal Norsk lov om Angrerett forøvrig.

Vi inngår skriftlig avtale med kunde (e-post) om levering av gitaren.

Håper jo selvsagt at dere bestiller hos oss så jeg kan bevise dette for dere, men som sagt, dere handler nøyaktig hvor dere vil. Jeg forstår skepsisen deres, jeg har vært i situasjonen mange ganger selv. Derfor etterstreber vi i enda større grad å gjøre prosessen med å handle utstyr av oss så trygg som mulig. Husk vi er bare en gjeng med gitarfriker som har et ønske om å ta hobbyen et hakk videre. Jeg beklager selvsagt at jeg ikke hadde gjort org.nummeret/firma info tilgjengelig på siden og forstår usikkerheten din rundt det. Jeg har tatt det til etterretning og har nå lagt det ut på siden.

Vi har så langt solgt et 20-talls gitarer siden begynnelsen av Januar. Vi har ikke hatt noen negative reaksjoner på depositum ordningen, og heller ikke på levering av gitarene. Jeg henter gitarene personlig på Nor-Cargo på Kraihaugen, pakker de opp og går over de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deformed - takker! :D håper du får salg på triampen snart, så vi kan få igang en fireball! eller har du kanskje bestemt deg for powerball...? :wink:

men iallefall, hadde håpet å bli ansett som medeier, men ser jo at dette blir vanskelig :P hehehe :lol:

Eriksen - skjønner deg svært godt, men håper og vil vise deg av vi er et svært seriøst firma. Håper også sOund sitt innlegg er til hjelp og informasjon. Selvfølgelig, lurer du på noe videre, tar du bare kontakt.

god helg folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deformed - takker! :D håper du får salg på triampen snart, så vi kan få igang en fireball! eller har du kanskje bestemt deg for powerball...?  :wink:  

men iallefall, hadde håpet å bli ansett som medeier, men ser jo at dette blir vanskelig  :P hehehe  :lol:  

Høhøhø, hvordan kunne du gjette at det var deg jeg snakket om? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.