Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Les Paul prosjekt - Ny finish på gang


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva som er best når jeg skal lage halsen. emnene er ikke breie/tykke nok til å få en hel hals og headstock i en bit. Så spm. er om det er best å laminere 2 eller 3 deler på langs av halsen, eller lime på de siste 4cm som mangler øverst på headstocken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det?

Heisann.

Åpnet PDF filen i photoshop. Gikk inn på print ut. Der får du opp et vindu der det vises hva som skrives ut. Hvis du tar bort haken på "sentrer", så kan du flytte bilder rundt og velge hva som skal skrives ut. Om du skjønner hva jeg mener :P Skjønner du det ikke, kan jeg godt ta pnt.screen av det.

Ellers så har jeg fått skåret ut malen til kroppen idag. den trenger litt finpuss før den er brukbar, men skal nok gå. Fikk ikke tatt noe bilde av det, men var vel heller ikke så interessant:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Åpnet PDF filen i photoshop. Gikk inn på print ut. Der får du opp et vindu der det vises hva som skrives ut. Hvis du tar bort haken på "sentrer", så kan du flytte bilder rundt og velge hva som skal skrives ut. Om du skjønner hva jeg mener :P Skjønner du det ikke, kan jeg godt ta pnt.screen av det.

Mange takk. Det skal prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fått kuttet ut halsen. Eneste som var veldig irriterende var at jeg måtte kappe den for hånd. Prøvde med 2 forskjellige blad på den elektriske stikksaga, men den bare filte seg innover og det begynnte å ryke...

Da var det bare å finne frem håndsaga og få brukt litt muskler.

Var også i byen igår å bestilte meg ny Stanley høvel, ein slik ein http://www.stanleyto...have+%2D+Convex

I tillegg til nytt fresestål (kopistål) pinnefres med lageret oppe.

Bilder fra dagens arbeid.

Prøvde å få bilde av den fine rødfargen, men var ikke så lett.

post-10124-0-66473000-1325688665_thumb.j

post-10124-0-66834000-1325688580_thumb.j

post-10124-0-58397500-1325688568_thumb.j

post-10124-0-30601400-1325688547_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært i verkstedet til min mentor og fått hjelp til å kappe ut de fineste stykkene fra plankene. Tror det kan bli meget bra. nå blir hele baksiden lillafarget. Emnene må bare ligge å tørke en stund før jeg kan lime de. Håper bare de ikke sprekker eller vrir seg.

Fikk også kappet ut et par tre gripebrett. Det også i plomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.